• ErikaS

Fler som också har syskonen hemma ist för på dagis?

Precis som rubriken lyder.

Finns det flera i sundsvalls trakten som är föräldraledig och har det äldre sykonet/syskonen hemma??

Känns som det bara är jag som har mina barn hemma ist för på dagis.

Min äldsta grabb går på skolan, men jag har nu sagt upp fritidsplatsen eftersom att han aldrig är där, han går direkt hem efter skolan. 

Jäntan blir 2år i feb sökte aldrig dagis åt henne eftersom vi planerade ett till barn, vi ville ha henne hemma.

Yngsta grabben blir 6 mån nu jan.

Planerar att vara hemma så länge ekonomin tillåter. 

• Svar på tråden Fler som också har syskonen hemma ist för på dagis?
  • ErikaS

*Puffar* ingen som har barnen hemma??

• snabla

jo jag har också syskonet hemma bor inte i dina trakter dock utan utanför Skellefteå.
    Är nog tyvärr inte många som gör som vi.

• ErikaS

Okej kul att veta att jag inte är ensam iaf (känns som det) hur gamla är dina barn? Det verkar inte vara många, alla jag känner har sina barn på dagis. Även dom som bara har ett barn och är hemma låter sina barn vara på dagis.

• Miew

Jag var också ensam om att ha sonen hemma när dottern kom.
    Sen nu är lillan hemma och de två stora går i skolan. Tyvärr går de en sväng på fritids men det är för att skolskjutsen från deras skola går en gång per dag.

• hilah

Jag är hemma med min tvååring och kommer fortsätta att vara det när syskonet kommer (är i vecka 32 nu). Vi hade också tänkt från början att inte skola in honom utan att vi vill ha flera barn och att dagis kan vänta. Hoppas bara att bebisen kommer att sova någorlunda så att jag kommer att orka med allt. Sonen sov så fruktansvärt dåligt det första året att jag var som en zombie. Men jag ser fram emot att vara hemma med två barn! Det är härligt att få vara med i deras liv till 100%.

• snabla

mina barn är 3,5år och snart 2 mån klart att det är en omställning i början att ha två st
    och i början är det ju ingen rutin på bebisen men nu har vi landat och det som eg är jobbigast
    är att storasyster vill pussa, krama hela tiden. Vi har många kompisar att hälsa på som har barn
    och snart då lillasyster är 3mån kan vi börja åka t öppna förskolan. Jag tror att det minskar
    svartsjukan att ha båda hemma dessutom vill min flicka vara m oss hon har aldrig någonsin undrat
    om hon ska tillbaka till dagmamman. Sedan är det ju jobbigt de dagar man har tider att passa ex bvc
    så hur skulle det vara att lämna o hämta 3dgara/ veckan? Nej är ju så kort tid eg de är hemma o vill man
    ha egentid med bebben kan ju pappan eller annan släkting hitta på något m storasyster.

• ErikaS

kul att det är fler som skriverGlad  har också många vänner som har barn så lekkamrater finns ju för jäntan, hon behöver inte vara på dagis föratt ha ett socialt liv. vi brukar även gå på öppet kyrkis då öppna förskolan la ner (vilket är trist) det låg så nära och bra.

Svar på tråden Fler som också har syskonen hemma ist för på dagis?