Flaskmatare - hur ger ni bebisen närhet?
Som rubriken lyder...
Det jag menar är alltså kroppskontakt.
Klär ni av er när ni matar bebisen? Efter? Inte alls?
Jag vill höra hur ni gör.
Det blir ju lite skillnad från att amma.
Som rubriken lyder...
Det jag menar är alltså kroppskontakt.
Klär ni av er när ni matar bebisen? Efter? Inte alls?
Jag vill höra hur ni gör.
Det blir ju lite skillnad från att amma.
jag har flaskmatat mina barn och jag har inte klätt av mig...bägge har sovit nära mig på nätterna de 2 första månaderna...
Alltså nu hel-ammade jag första sonen tills han var 6 månader men jag förstår ändå inte riktigt frågan för jag satt aldrig och ammade naken, det var bara hans mun som var hud mot hud mot tutten så att säga. Resten av hans kropp var mot mina kläder.
När jag sedan flaskmatade honom så tyckte jag det var samma sak. Bebis mot kroppen liksom med kläder emellan. Tycker inte det var särskilt mycket skillnad mot att amma faktiskt
Om jag var påklädd, klädde jag aldrig av mig för själva matningen, men vi brukade ofta ligga hud mot hud och mysa i soffan t.ex.
Innan påklädning på morgonen och efter avklädning på kvällen och under tröjan på dagen funkade utmärkt
om det är kroppskontakt du menar så har mina barn legat på min underarm med kinden mot överarm... Men jag är av åsikten att kroppskontakt inte är lika med närhet... (nödvändigtvis)
räknas ögonkontakt?
Vi flaskmatade. Klädde inte av mig om jag var påklädd, däremot mycket gos i säng och soffan på morgonen när man inte hade så mycket kläder på sig. Ögonkontakt (fast han blundade oftast).
Han låg alltid i min famn på min arm och vi gosade.
Första, och i stort sett enda därefter, gången han drack ensam (välling då han slutat med mjölk) var när han var runt två år.
Nuförtiden dricker han välling nergosad bredvid en på soffan, morgon och kväll