• Sashimi

Välling i MAM first bottle?

Plånboken är inte så tjock och vår lilla dotter har ätit från nappflaska sen hon var 2 månader så vi har ett gäng nappflaskor hemma. Frågan är om man kan köpa dinapp X (Den största) till MAM first bottle och ha välling i den? (Hon är 6 månader nu.) Tanken på att springa å köpa massa Baby bottle svindlar i plånboken.. ..För sen planerar vi ändå att köpa Hold me bottle eller trainer för att hon ska lära sig att dricka själv. 
    Hur har ni gjort? 

• Svar på tråden Välling i MAM first bottle?
  • siljeholm

Om du menar mam ultivent(eller vad dom heter) så kör vi på sån till våran dotter när hon dricker välling, har treans hål med för annars rnner de för snabbt för henne än så länge, ser inget problem varför man inte skulle kunna använda dem?

• 071001

Jag trodde i min enfald att det gick lika bra att dricka välling ur vilken flaska som helst så länge nappen var anpassad för det??

• La Lola
    071001 skrev 2011-01-14 11:41:12 följande:
    Jag trodde i min enfald att det gick lika bra att dricka välling ur vilken flaska som helst så länge nappen var anpassad för det??
    Ja...det trodde jag oxå....här har vi iaf gjort så.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Sashimi

Mam ultivent och first bottle är samma sak, den med anti-kolik-botten. (Har forskat på MAM´s hemsida )
    Vad bra! Då köper jag större dinappar för vällingen! (Det blir väl att varva mellan strl 3 och X tills hon klarar av den större dinappen..)

• Lussekatten87

Köp en napp till flaskan som är anpassad för att släppa igenom välling. Ni behöver inte köpa en massa nya flaskor!

• CAF

Våran yngsta son har druckit välling i dom utan problem, köp bara större hål. Vi har kört hål 3 o har det fortfarande och sonen är 1½år.

Svar på tråden Välling i MAM first bottle?