• EHel

Trappgrind

Har stött på problem...

Köpt ett hus och måste nu hitta en grind som passar i trappan. Har något ett tips??
    Den ska monteras på runda stolpar i båda ändar då trappräcket består av  stolpar hela vägen runt.
    Öppningen är dessutom bred, mer än 100 cm, men mindre än 110.

Har kollat på Kiddyguard, men är inte riktigt överförtjust - önskar att vårt stora barn ska kunna öppna grinden själv, vilket jag inte tror går med denna.

Har också sett att Babydan har alternativa fästen till sina spänngrindar (y-spindlar) för att fästa på runda stolpar, men ingen av deras grindar funkar i övrigt. Har någon annan tillverkare sådana?

Har någon något annat förslag, så vore jag tacksam!!

• Svar på tråden Trappgrind
  • mammaNena

ikea har ju en man spänner emot, ja vad man nu har att spänna emot, men alltså den skruvas inte fast. Där finns extra förlägningar att köpa till.

• mammaNena

annars kom jag nu på. finns ju den som är som en rullgardin, som man drar ut sidleds.

• EHel

Tack för tipsen, men IKEAs är för smal och rullgardinen är just den där Kiddyguard som har en knölig låsanordning och för oväsen när den öppnas med en hand...
    Sällan nu för tiden som man har båda händerna fria ;)

• mammaNena
    EHel skrev 2011-01-13 22:41:42 följande:
    Tack för tipsen, men IKEAs är för smal och rullgardinen är just den där Kiddyguard som har en knölig låsanordning och för oväsen när den öppnas med en hand...
    Sällan nu för tiden som man har båda händerna fria ;)
    ha ha, nej det är klart.. Nej då vet jag nog inte. svårt med runda stolpar!
Svar på tråden Trappgrind