Rädd för att födabarn igen....
Vi har pratat om att ev skaffa ett barn till när dottern har blivit större, om ca 1-2 år.
Men jag vet inte om jag vågar då det inte gick så bra sist.
Allt slutademed igångsättning och tillslut med akutsnitt efter många timmars försök normal väg men jag
öppnade mig aldrig.
I op salen skulle de sätta bedövningen har aldrig varit med om sånn smärta, tror de gjorde 7 försök innan den satte sig blåmärket dagen efter var som en femkrona ungeför.
Men när väl snittet gjordes så kändes sånn himla lättnad nu kommer äntligen vår bebis ut.
Det var verkligen en underbar känsla även om jag i från början inte alls ville göra ett snitt.
När hon väl va ute så var allt frid och fröjd.
Men sen kom aldrig amningen igång fick inte ut rmer än ca 30ml mjölk per dag så det
fick bli ersättning till flickan efter många om och men, det värsta va att jag hade velat ge detta mkt tidigare men
personalen på BB trodde mig inte när jag sa att hon får nog för lite mat.
Efter några dagar hemma var det dags att besöka sjukhuset igen, akut!!
Då jag läckte massa s¨år vätska, det bara rann om mig och luktade inte alls gott.
Då upptäckte de en infektion i mitt snitt och jag fick massa mediciner rakt in i blodet och
blev även inlagd.
Detta gjorde även att jag missade några dagar med min nyfödda dotter hemma, visst hon och pappan var hos mig hela dagarna men det är inte alls samma sak.
Jag vill verkligen inte uppleva detta igen och skulle inte ens önska min värsta fiende det jag varit ute för.
Men om vi skulle skaffa fler barn kan man då kräva snitt direkt?
Även det med ammningen kan man skippa det också? visst det kanske blir mer mjölk nästa gång det
kan ju vara olika vid olika graviditeter....
Det gör så ont i mig när jag tänker tillbaka på denna tiden så jag vet inte om jag
är villig att utsätta mig för det igen, även pappan är väl lite i det stadiet också
eftgersom han såg vad detta gjorde med mig,.....