Skoltrött tonåring
Jag har en snart 15 årig son som inte vill gå i skolan!
T om 6:an var han hur lätt som helst att ha att göra med, trevlig, glad, duktig i skolan och mycket aktiv på fritiden. Jag och hans pappa separerade för drygt 2 år sedan och just då verkade han ta det hela bra. När han började på högstadiet startade förändringen ... han orkar ingenting, har slutat med de sporter han tidigare höll på med, är alltid trött och varje morgon är en mardröm för oss båda.
Det enda han säger att han vill göra är att ligga hemma med flickvännen och titta på film.
Han kommer inte överens med sin pappa, så därför bor han nu hos mig på heltid sedan ca 1 år tillbaka. Jag var länge emot detta och vill att han ska ha kontakt med sin pappa, men när både sonen och pappan ville ha det så så gav jag med mig. Nu bor sonens flickvän också hos oss tillfälligt men på obestämd tid medan hennes föräldrar letar hus.
Med två yngre söner, heltidsarbete och en villa att sköta börjar jag känna att jag inte orkar så mycket mer. Jag har varit förstående, ledsen, arg, pratat om framtiden och att han själv måste ta ansvar för sitt liv ... ingenting hjälper eller biter på honom
Vad gör man???