• lillasysterfia

Hur mycket äter era 3 månaders?

Vi har nu efter strul med ammning gått över helt till ersättning. Men nu sista vägningen så hade vårna lille kille inte gått upp som han skulle. Jag undrar lite hur mycket och ofta äter era 3 månaders? Jag vill ju att han ska gå upp bra.

• Svar på tråden Hur mycket äter era 3 månaders?
  • luckyme83

hon åt ca 200 ml 6 gånger om dagen vid 3 månader

• Kazeer

Vid tre månaders ålder åt min yngste 80-100 ml åtta gånger per dygn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Akleja

150 ml 6 ggr per dygn har jag för mig att han åt när han var 3,5 mån.

• EnKanejnDöh

Min åt 165 ml 6 gånger per dygn när han var tre månader.

• mammaskasper

Min lilla åt 150-180ml ca 3-4 gånger om dagen när han var ca 3 månader, delammade också.

18år och mamma till Kasper 100922 <3
  • Kakan Mascha

Min 3,5 månaders äter ungefär 200 ml (oblandat, vattenmängden innan pulver) 5 ggn/dag, ibland 6 ggn/dag.

• Kasihi

Min son åt ca 70-130ml per mål i den åldern. Ibland 60 också. Han åt ca 9 ggr om dagen.

• zerano

Hej på er!
    Tänkte passa på att fråga er som har lite mer kött på benen gällande ersättning..
    Min son är snart 3,5 månad och jag har helammat hela tiden. Sista vägningen hade han bara gått upp 150g (på 2,5 vecka ca) Han äter inte lika ofta längre, men verkar heller inte ha lika mycket mjölk som innan. Vänster bröst blir han inte mätt på,även om jag "vilat det" för påfyllning och han får från höger efter det.. Men.. Produktionen verkar ha minskat rätt rejält och jag har på känn att det snart är dags för ersättning här med.

Jag har två frågor.. Hur mycket ska jag börja med att ge honom? Är det Baby Semp 1 som gäller eller 2?

Tacksam för lite tips och trix!

=)

• sponen

Jag har en två måndaders tillväxthämmad son. Väger nu 3200 gr. Undrar oxå lit eom ersättning ger mellan 80-110 ml 7-8 ggr per dygn men ammar lite upptill ca varannat mål. Svårt att veta hur mycket är normalt att han går upp. Idag har han bajsat 5 ggr på morgonen mkt och helt grönt vad kan det bero på

• zerano
    sponen skrev 2011-01-24 11:56:58 följande:
    Jag har en två måndaders tillväxthämmad son. Väger nu 3200 gr. Undrar oxå lit eom ersättning ger mellan 80-110 ml 7-8 ggr per dygn men ammar lite upptill ca varannat mål. Svårt att veta hur mycket är normalt att han går upp. Idag har han bajsat 5 ggr på morgonen mkt och helt grönt vad kan det bero på
    Att det ändrar färg är helt normalt.
    Vart precis som dig jätte förvånad när jag en dag skulle byta och det var knallgrönt, nästan lite svart.
    Tydligen ingenting alls att oroa sig för.. Men varför har jag ingen aning om.

• lillasysterfia

Zerano: Våran kille är ca. 3,5 månad nu och vi har börjat blanda baby semp 1&2, större delen 1 än så länge. Tänkte vi skulle öka 2:an succesivt tills han är 4 månader. Men ni kanske kan börja på 2:an direkt om han inte har fått ersättning förut. Tror inte att det ska vara farligt att ge 2:an lite tidigare. Angående hur mycket så tror jag du får testa dig fram, kanske börja med typ 100ml och sen öka.

• Tesssan75

Våran kille äter mellan 80-120 6-7 ggr per dag medans tjejen äter 110-140 6-7 ggr per dag. Tycker det är svårt att veta  hur mycket dom ska ha för det går ju inte att tvinga i dom bara för att dom ska mat. När började ni med smak portioner??

• Takid
    sponen skrev 2011-01-24 11:56:58 följande:
    På amningsmottagningen sa de till mig att bajset blir grönt om barnet inte tömmer bröstet vid amning, då får det inte i sig den feta mjölken i slutet utan bara den med mycket laktos som kommer först. Vet dock inte vad som gäller vid ersättning...
  • 3 barns mamma84

Min äter ca 4-5 ggr /dygn han får i sig 200ml
    Kan också ta upp till 6 timmar innan han vill ha då sover han gott i sin vagn ute men då äter han dubbel dos av 120 ml på 1 tim
    Han är 3 månader

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Hur mycket äter era 3 månaders?