• vilsenkatt

jag vill bli donator.

men jag vet inte var jag ska vända mig.. är det någon som vet?

• Svar på tråden jag vill bli donator.
  • Nyfiken gul

ta kontakt med sjukhuset där du bor o vänd dig till kvinnokliniken på det sjukhuset....

• Paprikan

Tyvärr inte, men jag skulle tro att det är de stora klinikerna i Sverige som gör sådant. Fråga Venus här på FL, hon donerar!

Underbart av dig att känna så, att du kan tänka dig gå igenom en hormonell behandling för att ge av dina ägg till någon som inte har några själv! En stor eloge till dig för det!!

Kramar Paprikan

• Maskrosen

Hej!

Vad roligt att se någon som vill bli donator! Om du bor i Stockholmstrakten kan du vända dig till Fertilitetsenheten på Karolinska i Huddinge.

www.karolinska.se/templates/Page____44134.aspx

Intresseanmälan ägg- resp spermadonation:
    Tel nr 08-585 814 32

Om du lämnar namn och telefonnummer m.m. så ringer de upp och då får du all information som du vill ha!

Lycka till!

• Fommpen

Jag har också alvarliga funderingar på det. Fast inte förän vi fått barn själva.

Jag vill det eftersom jag vet hur jobbigt, förjävligt, orättvist, ledsamt, sorligt och deppimerande det är att inte kunna få barn. Så om jag kan hjälpa någon som sitter i liknade sits som jag, så skulle jag vilja göra allt jag kan för att hjälpa till.

• Frishta

Jag skulle också vilja donera ägg. Men jag verkar vara för ung.

• Linisen

Frishta

Du är väl inte för ung?
    Eller jag kanske ska fråga hur gammal du är?
    Det finns en övre gräns och det är 36 år.

Vill man veta mer om ÄD kan man läsa om detta på www.villhabarn.com eller gå in på www.sahlgrenska.se eller helt enkelt ringa sjukhuset/kvinnokliniken och be dem skicka information

Härligt att ni funderar på att donera!
    Ni hjälper verkligen, verkligen många i stor sorg

Linisen

• Frishta

Linisen
    Kopierade detta "Kvinnor som donerar ägg ska vara friska, inte ha några ärftliga sjukdomar, vara ungefär mellan 25 år och 36 år, helst ha fött egna barn och drivas av en önskan att hjälpa kvinnor som inte själva kan få barn."
    Jag är 21år. Men jag har ringt till sjukhuset i Uppsala så får vi se vad de säger när de ringer upp.

• Twins 2

Jag har med funderat på att donera ägg, tänkte att jag är färdig med barn är 31 år och vill kunna hjälpa andra när jag har varit så välsignad med tre barn. Slöseri med schysta ägg att bara låta dom dö bort i kroppen. Men har hört att det kan vara farligt ngn som hört nåt sånt??

• Twins 2

Jag har med funderat på att donera ägg, tänkte att jag är färdig med barn är 31 år och vill kunna hjälpa andra när jag har varit så välsignad med tre barn. Slöseri med schysta ägg att bara låta dom dö bort i kroppen. Men har hört att det kan vara farligt ngn som hört nåt sånt??

• Twins 2

• Fommpen

Twins 2:
    Eftersom du genomgår precis samma behandling som man gör vid IVf, förutom att du inte får några ägg tillbaka. Det är inte så stora risker, det vanligaste som kan hända är överstimulering, men det är inte spec vanligt.

Svar på tråden jag vill bli donator.