Förskoleproblem
Vet inte riktigt vad jag ska kalla tråden, men så här är läget. Är hemma med tvillingar och har två äldre syskon på förskola, 15 h/veckan. De äldre syskonen är 3,5 och 5,5 år så jag tycker de har bra nytta av förskolan och de trivs bra där. Som det är nu går de 9-14, mån, ons, tor. Detta passar mig som handen i handsken, och barnen också tror jag. Vi har närmare en mil till förskolan en väg(de kommer gå i skolan här också).
Nu till dilemmat, de ska ändra tiderna för 15h-barnen. Man får nu välja fyra el fem dga i veckan. Antingen 8:30-11.30, fem dgr/veckan el fyra dgr/veckan och då mellan 8:30-12:15, då äter de också lunch där.
Jag förstår att de kan behöva ändra tiderna och att barnantalet förändras. Kanske kan detta klassas som Ilandsproblem, men för oss blir vardagen krånglig. Dvs våra tvillingar på 18 mån kommer typ aldrig få sova nån riktig middag. De sover som det är nu mellan ca 11.30-13:00. Alltså kommer hämtning av syskon bli i middagssovningen hur man än gör. Plus att det blir ett fasligt körande med bil fram o tillbaka väldigt många gånger i veckan, då vi ändå har så pass långt till förskolan.
Möjligtvis kan de somna i bilen men de somnar inte om i sängen när vi kommer hem i så fall.
Hur har ni andra det och hur löser man en sån här sak...