• NEsson

När vände sig ditt barn?

Hur gamla var era barn när de vände sig från mage till rygg för första gången?

• Svar på tråden När vände sig ditt barn?
  • yessan

Våran lilla började rulla runt när hon var 4vec tyvär :) tyckte det va lite för tidigt :)

• NEsson

Våran son är 2 månader och vände sig första gången i helgen:) Man blir ju såå stolt!:D
    Man har ju ingen aning om vad som är "normalt" så det är kul att höra hur det har varit för andra. Vill gärna höra från fler:)

• Pickeli
    NEsson skrev 2011-01-11 22:48:19 följande:
    Våran son är 2 månader och vände sig första gången i helgen:) Man blir ju såå stolt!:D
    Man har ju ingen aning om vad som är "normalt" så det är kul att höra hur det har varit för andra. Vill gärna höra från fler:)
    När de är så små så är det oftast mer en fråga om att de ligger på mage och är starka i nacken och kan liksom "tippa" över på rygg.

Det är inte så vanligt mig veterligen att barn vänder sig och rullar medvetet i så låg ålder. Från rygg till mage brukar ta längre tid.

Det är dock något jag hört, ve tinte fakta runt det.
    Google it!
  • Flickan och kråkan

Äldsta var nästan 7 månader. Han satt innan han rullade
    Yngsta var 4 månader.

Jag tänker nu på medveten rullning/vändning. Tippade över på rygg när de försökte ta sig upp och framåt eller ja någonstans det gjorde de tidigare.

Vad roligt TS! Det är så härligt att se sina barn utvecklas....oavsett när eller vad det handlar om .

• NinaP

Min son började vända sig från rygg -> mage när han var 11 v och mage --> rygg när han var 13 v, sen började han rulla veckan efter... *puh*

• NinaP
    Pickeli skrev 2011-01-12 08:15:55 följande:
    När de är så små så är det oftast mer en fråga om att de ligger på mage och är starka i nacken och kan liksom "tippa" över på rygg.

Det är inte så vanligt mig veterligen att barn vänder sig och rullar medvetet i så låg ålder. Från rygg till mage brukar ta längre tid.

Det är dock något jag hört, ve tinte fakta runt det.
    Men det händer att det är "medvetet" Min son såg man hur han startade upp och sedan kämpade sig runt. =)
  • Pickeli
    NinaP skrev 2011-01-12 08:25:07 följande:
    Men det händer att det är "medvetet" Min son såg man hur han startade upp och sedan kämpade sig runt. =)
    Ja de händer, det jag skrev att det mig veterligen inte är så vanligt.
    Google it!
  • längtan09

Sex månader var min son, han avskydde att ligga på golvet så det tog sin lilla tid  

Mamma sedan juni 2009
Svar på tråden När vände sig ditt barn?