• Mitt livs lycka

Tips på present till 11-årig tjej önskas!

Hej,

Ska köpa present till min systerdotter som är 11 år men jag har ingen aning om vad jag ska köpa!! Presenten ska skickas till England så det ska helst inte vara för stort eller tungt...

Tips mottages mer än gärna!

• Svar på tråden Tips på present till 11-årig tjej önskas!
  • Liten Mjau

Ur&Penn har rea och har massa roligt smått som inte väger så mycket. Massa coola klockor och smycken. Min kusin får några örhängen och ett armband för berlocker + ett par berlocker som passar hennes personlighet. Hon fyller 11år på fredag.

• Mei

Vad gillar denna elvaåring då? Fotboll? Hästar?

Smycken?
    Många elvaåringar slukar böcker.
    Brevpapper om man vill köra en klassiker, motiv utifrån vad som intresserar tjejen ifråga.

• Mitt livs lycka

Tack snälla för era snabba svar!

Hon är absolut ingen hästtjej men inte heller någon fotbollstjej... Böcker blir tyvärr svårt eftersom hon inte pratar/läser svenska utan enbart engelska...

Brevpapper kommer nog tyvärr inte användas - allt sker via e-mail/dator...

Smycket hade varit bra men det fick hon av oss senast... Hjälp, jag tycker verkligen det är är supersvårt!! Funderar på att ev. köpa något klädesplagg från något svenskt märke som hon inte kan hitta i England men vad skulle det vara för märke?? Hon är ingen "rosa/lila" tjej längre utan har en liten "tuffare" stil...

• Liten Mjau

Nova Star, Me&I och Gangstar är svenskt och har lite annorlunda coola kläder.
     Molo( är iofs danska men har mycket fina kläder)

• Mei
    Mitt livs lycka skrev 2011-01-11 21:13:53 följande:

Hon är absolut ingen hästtjej men inte heller någon fotbollstjej... Böcker blir tyvärr svårt eftersom hon inte pratar/läser svenska utan enbart engelska...

Brevpapper kommer nog tyvärr inte användas - allt sker via e-mail/dator...

Smycket hade varit bra men det fick hon av oss senast... Hjälp, jag tycker verkligen det är är supersvårt!! Funderar på att ev. köpa något klädesplagg från något svenskt märke som hon inte kan hitta i England men vad skulle det vara för märke?? Hon är ingen "rosa/lila" tjej längre utan har en liten "tuffare" stil...

Ja brevpapper är ju faktiskt väldigt gammeldags konstigt att det säljs fortfarande egentligen.

Supersvårt låter det, måste fundera lite till...
  • Mitt livs lycka
    Liten Mjau skrev 2011-01-11 21:20:00 följande:

Nova Star, Me&I och Gangstar är svenskt och har lite annorlunda coola kläder.
     Molo( är iofs danska men har mycket fina kläder)

Nova Star har jag köpt till hennes lillebror men jag undrar om hon tycker att det är så spännande kläder..? Har de kläder för elvaåringar förresten? Detsamma gäller nog me&i och gangstar också...

Molo älskar jag men tror inte att det är hennes stil...

Lika jobbigt varje gång presenter ska köpas till mina syskonbarn! *suck*

Har en syskonson på 16 år som jag inte heller kommit på nåt att köpa till... Har tidigare köpt kläder, Björn Borg-kallingar, pengar men nu står det helt still!!
  • Mitt livs lycka
    Mei skrev 2011-01-11 21:21:11 följande:
    Ja brevpapper är ju faktiskt väldigt gammeldags konstigt att det säljs fortfarande egentligen.

Supersvårt låter det, måste fundera lite till...
    ja, brevpapper används inte så flitigt längre... Annat var det på den gamla goda tiden!
  • Jastner

Cd eller Dvd kanske? Är inte så dyrt att skicka.

• mammiz77

Fast brevpapper är ju väldigt bra! Att träna på att skriva och kul att få brev med!

• alice mamma

Duschcreme, hårspänne, hårtofsar, nagellack och nageldekorationer.
    Min son fyller också 16. I den åldern är presenterna väääldigt dyra som han önskar sig. Presentkort är bra

• ramsylina

Något pyssligt tänker jag kunde passa? panduro har tex satser där man kan göra sina egna smycken, eller bara en burk med pärlor man kan designa helt själv.... fast det bästa är väl att ringa din syster, tjejens mamma, och fråga henne om tips?

panduro har förresten massa andra pysselsatser också. om det itne finns i din stad så har jag för mig att de har en ganska bra hemsida där man kan beställa...

• nico pro hunden

heej! jag är själv 11 år. Men någonting en 11 åring skulle vilja ha är nog en Furby. Det är som ett djur den kan: prata,sjunga, dansa, äta ja en massa grejer

heeej
  • SVejsan
    Mitt livs lycka skrev 2011-01-11 21:13:53 följande:

Det finns böcker på Engelska i Sverige... En välsorterad bokhandel har alltid ett utbud av engelska titlar, På nätet så finns det ett  gäng bokhandlare. Även en näthandel som cdon.com har...

Ett spel till sin dator?
    Presentkort till Itunes/Google Play?
  • Ella00Ella

Jag kan tänka mig ett fint mobilskal/ datorfodral eller presentkort på någon klädaffär

• Smarta tjejen
    Ella00Ella skrev 2015-01-07 12:39:08 följande:

Jag kan tänka mig ett fint mobilskal/ datorfodral eller presentkort på någon klädaffär

Håller med
Svar på tråden Tips på present till 11-årig tjej önskas!