Ava Åbo Erfarenhet någon?
Funderar på att ta kontakt med Ava i Åbo efter äggdonationsförsök i Sverige. Har någon erfarenhet av behandling, kötid, personal, resultat mm?
Funderar på att ta kontakt med Ava i Åbo efter äggdonationsförsök i Sverige. Har någon erfarenhet av behandling, kötid, personal, resultat mm?
Hej,
Vi ska till AVA Åbo nästa vecka på torsdag. Jag kommer själv från Finland och efter jag hade pratat med en riktig bra sjuksköterska var jag övertygat att jag vill åka dit. För min del blir det ÄD troligtvis. Jag vill inte avsluta att hoppas på IVF än och eftersom i Finland kostar det ingenting att försöka, ska jag prova det en gång till. Jag gjorde IVF-försök i Sverige och blev nekat andra gången samt att betala 18 tkr för ingenting! Om jag misslyckas med det, har vi ställt oss på ÄD kö i Finland. Det tar ungefär 6-8 månader. I Finland är det samma regler som i Sverige dvs. barnet får veta sin biologiska mamma om han vill efter 18 år. ÄD kostar 7200 EUR i Finland. Jag kan berätta mer när vi har varit där.
Hej!
Tack för info. Jag vill gärna höra mera när du kommer tillbaka från Åbo. Väljer mellan Tammerfors & Åbo. Det verkar lättare att ta sig till Åbo (bor i sydsverige).
Jag var på AVA i Tammerfors 2004. De var fantastiskt duktiga och trevliga då! (Då flög Ryanair dit... snabbt, enkelt och billigt!) Tror att Åbo har lika bra rykte.
Lycka till!
Hej.
VI ska dit 3 Feb på första besöket , Skickade mail förra veckan och fick svar med tider denna vecka. Finland känns också mera hemma som då jag är finsk från början. För mig kvittar det om donatorn är anonym eller inte. Tror mer på sin egen vilja som de flesta här verkar ha, en bra sådan
Hej!
Vi har gjort en ÄD på AVA Åbo. Vi var där i decmeber för ET. Vi är jättenöjda med personalen. Hade samma läkare hela tiden (nybesök och ET). Det var lätt att få tag på personalen per telefon och mail. Dom pratar bra svenska. Proffsigt och personligt bemötande. Kötid för oss var cirka 3 månader från att vi blev uppsatta på kölistan tills ET.
Resultatet är i min mage, 10e veckan
Lycka Till!
Har också varit på Ava i Åbo. Kanon ställe på alla vis. Tyvärr lyckades vi bara få flera missfal på de 5 insättningarna vi gjorde. Men det har knappast med kliniken att göra.
Kan klart rekomenderas.
Nu är jag tillbaka från Åbo och kan verkligen rekommendera kliniken iaf efter första mötet! Vi hade 1,5 timme på oss att fråga massor och läkaren berättade utförligt vad ÄD innebär. Väntetid är nu 7-9 månader för ÄD. Priset är 7400 EUR för ÄD. För vår del är det bara bra att vi kan ha lite tid innan vi börjar - båda har nya jobb och så.
Vi åkte med Åbo båten och tyckte att det var bästa lösningen. Vi behövde inte vara borta så länge från jobbet samt kliniken ligger mitt i centrum i Åbo.
Om resultatet kan jag inte säga nått än, men tanke på hur noggran undersökningen var, fick jag besked om mina chanser. Allting måste matchas; donators ägg, min livmoder samt min kropp. De var ärliga men ödmjuka och professionella. Jag hoppas det bästa.
Lite pirrig är det med ÄD; det är någon annans gener och inte mina men absolut ingen hinder. Har du Emmylou tänkt på saken mer? Barnet får ju veta sin "biologiska donator" vid 18-års ålder.
Vi har bokat tid i Tammerfors för första besöket. Vi åker dit i början av mars. Jag har bara fått positivt intryck. Dom verkar jättetrevliga.. :)
Hej!
Vi har gjort en ÄD på AVA Åbo. Vi var där i decmeber för ET. Vi är jättenöjda med personalen. Hade samma läkare hela tiden (nybesök och ET). Det var lätt att få tag på personalen per telefon och mail. Dom pratar bra svenska. Proffsigt och personligt bemötande. Kötid för oss var cirka 3 månader från att vi blev uppsatta på kölistan tills ET.
Resultatet är i min mage, 10e veckan
Lycka Till!