• B Rus

Fråga om Babysense II!

Har nyss köpt andningslarmet Babysense II till bäbisen som kommer snart, och testade det i dag. Jag satte på det och rörde lätt på madrassen eller knackade lite på sängkanten, och det blinkade grönt som det ska. Men larmet satte igång om jag bara var nån sekund oregelbunden, och även om jag inte gjorde nåt alls på sex sekunder. Det ska ju vänta i ca 20 sekunder enligt bruksanvisningen eftersom småbäbisar andas lite oregelbundet - om det är såhär så går det ju inte att använda!
    Finns det nån här inne som har ett Babysense II som kan förklara om jag gör fel eller om det är fel på larmet?

• Svar på tråden Fråga om Babysense II!
  • Poena

Har samma larm men har aldrig testat det på det sätt du skriver, däremot genom att lyfta sonen ur sängen och se att det larmar efter ca 20 sek eller sätta igång det när sängen är tom.

• Alexi

Det låter lite märkligt faktiskt. Har själv ett helt nytt larm, vårt andra, och där är det tvärtom, när man står där och väntar på larmet (vid test) så känns det som att det aldrig kommer, det är så superkänsligt att man inte kan röra sig på golvet samtidigt och liknande, lite väl känsligt faktiskt.

• B Rus

Då kanske det är nåt fel på mitt, tusan också, har BF på fredag!

Svar på tråden Fråga om Babysense II!