• MrC

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

I torsdags åkte jag pendeltåg med min dotter (5 år) och som alltid ska hon sitta närmast fönstret. Mitt mot sitter redan en kvinna, ca 50-60 år. Dottern som är ca 115 cm försöker klämma sig mellan och råkar stöta till kvinnans ben (kvinnan bär svart kjol) med sina blöta/snöiga kängor. Kjolen blir minimalt blöt. Typ max en halv tesked med vatten.

Jag säger till dottern att hon får se upp så hon inte sparkar på andra.

Kvinnan tittar upp och räcker ut sin vidriga tunga mot mig och dottern. Sen sparkar hon till dottern lite lätt på benet. Dottern blir rädd, drar ner mössan över ansiktet och börjar gråta.

Jag reser mig upp och säger:

-Sätt dig här borta istället (pekar på en annan plats åt dottern). (Höjer rösten REJÄLT) FÖR VI SKA INTE SITTA NÄRA GAMLA FULA GRINIGA KÄRRINGJÄVLAR SOM SPARKAR SMÅ BARN PÅ BENEN!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Så, gjorde jag rätt som skällde ut kvinnan på det sättet inför min dotter och så att hela vagnen hörde? Borde jag ha reagerat på ett annat sätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-09 02:27
    För att klargöra:
    1. Min dotters blöta skor nuddade kvinnans kjol i misstag. Dottern försökte verkligen komma närmare fönstret utan att vidröra kvinnan. Att skon råkade nudda kvinnan berodde bl.a. på att det var trångt, dottern är endast 115 cm och därför hänger fötterna i luften och är inte på golvet och att pendeltåget var i rörelse.

2. Kvinnan sparkade min dotter fullt medvetet. Dottern hade hunnit flytta sig en plats på sidan när sparken kom.

3. Jag handlade i affekt.

• Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter
  • puss

rätt gjort. synd att du är så mesig bara.

up yours
  • ellieye

Jag hade sparkat tillbaka.

• puss

varför tvingade du henne inte att be om ursäkt?

up yours
  • puss
    FruNaftra skrev 2011-01-08 17:39:10 följande:
    Bra att du höjde rösten men språket var lite väl onödigt hårt

dumheter.

det där var inte ens en utskällning.

up yours
  • As mamma

Jag hade varit värre, tro mig..

• Eemma

Rätt gjort!! Synd att inte fler vågar säga åt sånna surhaggor! Skrattande

• Bollen82

Jävla sketkärring, jag hade sparkat tillbaka!

• 7 små apor

Du försökte inte ens be om ursäkt å dotterns vägnar?

• FruNaftra
    puss skrev 2011-01-08 17:40:08 följande:

dumheter.

det där var inte ens en utskällning.

hahah...aj då. Dig skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd
Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter