• puss

angående skämt och humor, är detta "för mycket"?

angående att skämta om vad som helst....
    minns ni när flickan Engla blev mördad, och det kom en massa "roliga historier" om den saken?

eller minns ni lilla Bobby, som blev torterad till döds av sin mamma? efter det dök det också upp en massa "skämt" om det.

är det kul? skrattar du? är såna skämt ok?

up yours
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden angående skämt och humor, är detta "för mycket"?
  • lövet2

Som galghumor betraktat - i slutet sällskap - så visst, kan jag skratta. Jag uppskattar galghumor.

• Selfish Geene
    Är det kul? Nej.

Skrattar du?
    Ibland, men det handlar snarast om någon sorts chock-effekt (jag blir inte naturligtvis chockad i ordets medicinska betydelse Flört

Är sådana skämt ok?
    : Förstår inte frågan, hur menar du "Ok"? 

Röstade "inte så värst kul" eftersom uttrycket "det är hemskt!" skulle innebära att jag skulle ha svårt att släppa händelsen efteråt och förmodligen grubbla en del på det. Men det skulle jag inte göra om någon skämtade om ett dött barn jag inte har någon personlig relation till. 

Jag skulle sova lika gott natten efter jag hört skämtet som jag gjorde natten innan 
  • zazla

Jag har väldigt svårt för att skratta åt sånt... Speciellt när det gäller barn och fall som man har följt och hört mycket om. Skämten kan vara roliga men det blir för mycket ändå.

• Mumselumsan

Någon gång ibland kan en historia som grundar sig i något hemskt vara smårolig men oftast sätter jag skrattet i halsen. Det känns inte alls okej att skratta åt en sådan historia som faktiskt grundar sig i ettspecifikt och verkligt fall, som är väldigt hemskt.

Galghumor på annat sätt kan ibland vara roligt.

juwilo.blogg.se

• DenNamnbitne

Man måste få skämta om vad som helst och då menar jag VAD SOM HELST (utan undantag) men jag skulle inte skratta och inte tycka att det var roligt för fem öre.

• Quiet thoughts

Nej inte då det handlar om oskyldiga barn det känns hemskt. Däremot skrattar jag gärna åt parodier på tex Hitler på youtube, där dom driver med honom.

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • DenNamnbitne
    Quiet thoughts skrev 2011-01-08 17:56:28 följande:
    Nej inte då det handlar om oskyldiga barn det känns hemskt. Däremot skrattar jag gärna åt parodier på tex Hitler på youtube, där dom driver med honom.
    Hitler har gått från att vara en hemskt diktator till en rolig lustigkurre, en clown, en rolig pajas. Det är kul!
  • puss
    DenNamnbitne skrev 2011-01-08 18:03:56 följande:
    Hitler har gått från att vara en hemskt diktator till en rolig lustigkurre, en clown, en rolig pajas. Det är kul!
    kan man anta att de drabbade inte har samma syn på saken?
    up yours
  • DenNamnbitne
    puss skrev 2011-01-08 18:05:04 följande:
    kan man anta att de drabbade inte har samma syn på saken?
    Det kan man absolut anta
  • puss
    DenNamnbitne skrev 2011-01-08 18:06:02 följande:
    Det kan man absolut anta
    bara kollade.
    up yours
Svar på tråden angående skämt och humor, är detta "för mycket"?