• Anonym (Skydda våra små)

CSI avsnittet som handlade om en pedofil

Jag kan säga precis som många andra föräldrar att pedofiler är det äckligaste avskummet som kan gå på våran jord.
    Jag såg CSI Miami idag på 5an och blev så jäkla arg och ledsen. Han som spelade rollen som pedofil i dagens avsnitt var så jäkla äcklig. Han lyckades verkligen att få en att känna avsky till denna skådis.
    Jag vet med mig att jag inte hade kunnat svara för mig om en pedofil rörde mitt barn. Tror inte jag hade tvekat att göra något jäkligt dumt.

Dessa psykfall tror våra små barn flörtar med dom.

Vad hade du gjort om du fick reda på att din granne har suttit inne för pedofili? eller var misstänkt för det!
    Jag hade tat mitt pick och pack o dratt där i från fort som f*n
    Jag hade önskar att tvångs kastrering på dessa kvinnor o men hade genomförts.

• Svar på tråden CSI avsnittet som handlade om en pedofil
  • lykantrophona

Jag förstår att du är upprörd, men tänk såhär: Det var en tv-serie. herregud. Lugna ner dig. Skådisen var ju ingen riktig pedofil, och har antagligen bara följt vad alla tror att en pedofil ska vara (obehaglig, dvs).

Jag förespråkar inte tvångskastering för någon. Det finns inget som visar att kastrering skulle minska sannolikheten för återfall när det gäller sexförbrytare. Har man ett våldsamt sinne kommer man ändå försöka skada folk.

Ifall någon av mina grannar skulle vara en dömd pedofil skulle jag inte låta några barn gå hem till henom, inte låta henom sitta barnvakt osv. Kanske varna barn för att inte följa med honom. Men att flytta? näe. Nu har jag ju iofs inga egna barn, men, men.

Sen finns det ju antagligen pedofiler som aldrig brytit mot lagen, och pedofiler som tänder på både vuxna och barn, värt att tänka på mitt i hysterin.

• Anonym

Den stora majoriteten av sexuella övergrepp på barn begås av släkt eller nära vänner...inte någon mystisk granne som du knappt har kontakt med.

• Anonym (VET hur det är)

Min pojke var utsatt för en pedofil för en herrans massa år sedan, och en sak sak ska alla veta att om man gör något mot denna avskyvärda människa så åker man dit själv och kan inte hjälpa sitt barn då man sitter inne själv om man gjort något mot pedofilen. Det vore bäst för alla att gärningsmannen blev inlåst och någon tappade bort nyckeln för all framtid. Tyvärr är det inte så utan att förövaren går fri efter straff eftersom han "sonat"sin gärning. Det borde finnas en lag som ger oss "offer" rätt att delge gärningsmannens identitet överallt. Lyktstolpar , affärer, skolor , bibliotek o.s.v. Må helvetet ta alla pedofiler!

• Vissla
    Anonym (VET hur det är) skrev 2011-01-08 00:36:18 följande:
    Min pojke var utsatt för en pedofil för en herrans massa år sedan, och en sak sak ska alla veta att om man gör något mot denna avskyvärda människa så åker man dit själv och kan inte hjälpa sitt barn då man sitter inne själv om man gjort något mot pedofilen. Det vore bäst för alla att gärningsmannen blev inlåst och någon tappade bort nyckeln för all framtid. Tyvärr är det inte så utan att förövaren går fri efter straff eftersom han "sonat"sin gärning. Det borde finnas en lag som ger oss "offer" rätt att delge gärningsmannens identitet överallt. Lyktstolpar , affärer, skolor , bibliotek o.s.v. Må helvetet ta alla pedofiler!
    snälla sät inte offer innanför ""
  • Tezz i

Det finns många tv serier som handlar om pedofili... Mordkommisionen, CSI, Beck, etc etc

Vadå inte "offer" de lurar och lirkar till sej oskyldiga barn. Är inte de "OFFER"

• Rorschach
    Anonym (Skydda våra små) skrev 2011-01-07 23:30:17 följande:
    Jag kan säga precis som många andra föräldrar att pedofiler är det äckligaste avskummet som kan gå på våran jord.
    Jag såg CSI Miami idag på 5an och blev så jäkla arg och ledsen. Han som spelade rollen som pedofil i dagens avsnitt var så jäkla äcklig. Han lyckades verkligen att få en att känna avsky till denna skådis.
    Jag vet med mig att jag inte hade kunnat svara för mig om en pedofil rörde mitt barn. Tror inte jag hade tvekat att göra något jäkligt dumt.

Dessa psykfall tror våra små barn flörtar med dom.

Vad hade du gjort om du fick reda på att din granne har suttit inne för pedofili? eller var misstänkt för det!
    Jag hade tat mitt pick och pack o dratt där i från fort som f*n
    Jag hade önskar att tvångs kastrering på dessa kvinnor o men hade genomförts.
    Tror?
    På en familjemiddag började en yngre kusin till min sambo, hon var inte mer än 9-10 flörta med mig och komma med verkligen skamliga förslag.
    Nu har jag visserligen inte sett avsnittet du talar om eller vet vilken ålder det handlade om men man kan inte glömma att även barn är sexuella varelser, det är upp till föräldrar att skydda dessa.

MEN HALLÅ? 9-10 år vad håller ni på med? Det var pedofiler det var tal om . Inga små ungar. VET ni vad en pedofil håller på med igentligen? JAG VET !

• Lenora
    Rorschach skrev 2011-01-08 00:50:47 följande:
    Tror?
    På en familjemiddag började en yngre kusin till min sambo, hon var inte mer än 9-10 flörta med mig och komma med verkligen skamliga förslag.
    Nu har jag visserligen inte sett avsnittet du talar om eller vet vilken ålder det handlade om men man kan inte glömma att även barn är sexuella varelser, det är upp till föräldrar att skydda dessa.
    Som tur var är du en sund vuxen som inte utnyttjar det eller tänder på det och låter barnen vara. Önskar att man kunde säga detsamma om varenda människa här i världen.
  • Lexxxie

Tycker att det är intressant att faktumet att väldigt många vuxna pedofiler själva blivit utsatta för övergrepp när de var barn. De har själva varit offer, varit det lilla barnet vi alla vill skydda men nu är de monster som skall dö i folks ögon.

Tycker att det är dags att börja tänka efter före. Satsa mer pengar och tid på de barn som utsätts och skärpa oss och faktiskt börja ge adekvat vård till de vuxna män och kvinnor som döms för sexuella övergrepp på barn. Med vårt Svenska straffsystem är de flesta som döms ute efter bara några år om de ens döms till fängelse. Hade de fått vettig vård under strafftiden hade återfallsrisken minskat och våra barn varit säkrare.

Tänk efter före. Att bara se dessa personer som monster och inte som individer skadar våra barn mer än om vi är objektiva och ser att det är ett utbrett problem som måste hanteras mycket bättre än vad vi gör idag.

Svar på tråden CSI avsnittet som handlade om en pedofil