• goliat11

Månadspeng vid växelvis boende till 13 åring, hur gör ni???

Min son bor växelvis mellan mig och pappa.
    Vid månadens slut har jag barnet ca 2-3 dagar mer än pappan då han jobbar 5 skift.
    Jag har inget underhåll, och barnbidraget går till mig.

Hur gör i andra när ni ger månadspeng?

• Svar på tråden Månadspeng vid växelvis boende till 13 åring, hur gör ni???
  • Pochahontas

Vår son bor växelvis varannan vecka. Jag ger honom månadspeng plus att jag betalar godis till helgen. Pappan ger inte månadspeng, men ibland lite pengar om han vill köpa nåt. Det jämnar säkert ut sig i längden.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • goliat11

Finns det fler där ute med tips.......

• hymafr

Om sonen bor vv kanske ni kan ge veckopeng istället för månadspeng. Eller varannan månad var.
    Eller om han är tillräckligt gammal, hela barnbidraget och ingenting mer. Då ska det förstås också räcka till kläder och skor etc.

• ISSA75

Vår 13åring får 150kr från mig och 150kr av sin pappa i Månaden, så tot. 300kr. När han är hos mig betalar jag helgmyset, men skulle han vilja ha några extra dyra skor tex, så får han bidra med tex 1 månadspeng eller så....

• Åssi

Vår 13-åring får hela barnbidraget, men fördelat på 2 "utbetalningar" i månaden. Han insåg själv att han inte kan hushålla med pengarna och vill ha det så. Han betalar kläder, skor och nöjen medan jag tar mobilräkningen så länge den är rimlig

• goliat11

tack, löst det med att pappa och jag ger lika mycket.

• PCOskruttan

Vi har löst det genom att han har "en halv månadspeng" hos oss insatt på bankkortet som ligger kvar här när han är hos sin mamma. Grabben ifråga är 13 år och får alltså 200 i månaden hos oss.  Det ska räcka till allt utom hygienartiklar, kläder, mobilen och måltider, dvs godis, glass, spel han vill ha, bio, akiviteter om vi går på marknad etc etc.

Svar på tråden Månadspeng vid växelvis boende till 13 åring, hur gör ni???