• ebbebulan

Skillnad på NAN och NAN HA??? NAN2 redan från födseln?

Väntar mitt andra barn nu i februari o jag kommer inte ens att försöka mig på att amma. Funkade inte alls med första o jag vill inte utsätta mig för det igen, jag har bestämt mig.

Nu till min fundering, vad är det för skillnad på NAN och NAN HA? NAN HA fanns inte när min son var liten utan då var det NAN som gällde. Har kikat på Nestles hemsida men eftersom dom inte får göra reklam för ersättning så hittar jag ingen info där. 

En annan fråga, vet att man kan ge NAN2 redan från födseln ifall man inte ammar. Någon som gjort det o vill dela med sig av sina erfarenheter? Har för mig att vi började med NAN2 till sonen när han var runt 2 månader o upplevde honom som nöjdare. 

♥ mamma till ebbe -08 o mini i magen bf 20110210 ♥ www.frujansson.wordpress.com
  • Svar på tråden Skillnad på NAN och NAN HA??? NAN2 redan från födseln?
  • MissEllie

Hej,

Skillnaden mellan Nan1 och Nan1 HA är:

30 kronor dyrare och HA innehåller Bifidus som är bättre för känsligare magar. Vi började med Nan1 och gick sedan över till Nan1 HA. Dottern blev mättare och skötte magen mycket bättre. Men det vet man ju inte.

Nan2 innehåller mer järn, det är den enda skillnaden mot Nan1. Dock ska man alltid börja med 1 eftersom det är för nyfödda och de behöver inte ha sig järnet.

Testa dig fram, din bebis kanske mår bäst av Semper eller HA, det vet man ju tyvärr aldrig innan. 

• Miss Lau

Nan2 går bra att ge från födseln om man enbart ger ersättning. Är rätt säker på att det står klart och tydligt på paketet även om jag inte har det framför mig just nu.

• Mumin75

Nan Ha ska vara bättre för känsliga magar... förutom bifidus har dom gjort någon behandling med komjölksproteinet som ska vara bättre för mjölkkänsliga magar och tydligen även minska risken för allergi.... Min yngsta dotter reagerade med magknip på alla Nan och semper- ersättningar utom just Nan Ha.

• ebbebulan
    Miss Lau skrev 2011-01-10 08:27:33 följande:
    Nan2 går bra att ge från födseln om man enbart ger ersättning. Är rätt säker på att det står klart och tydligt på paketet även om jag inte har det framför mig just nu.
    har oxå för mig att man kan ge NAN2 från födseln om man inte ammar, vilket jag redan bestämt mig för att inte göra. 

kan ju kanske vara bra att ge NAN HA från början o sen testa vanligt NAN. vet att sonen hade problem med hård mage o vi fick ge lactulos för att han skulle kunna bajsa. 
    ♥ mamma till ebbe -08 o mini i magen bf 20110210 ♥ www.frujansson.wordpress.com
Svar på tråden Skillnad på NAN och NAN HA??? NAN2 redan från födseln?