När mobbing går för långt MÅSTE föräldrarna ryta ifrån till mobbarna
Jag vet på förhand att jag kommer bli lynchad för mina åsikter, men here goes;
Jag anser helt allvarligt att om ett barn mobbas och ingenting hjälper bör föräldrarna själva ryta åt mobbarna. Hur många gånger har vi inte sett scenarier där lärare och skolledning kontaktas, möten hålls men ingenting hjälper.
Barn är barn och mobbarna kanske har problem hemma etc, men någonstans måste man visa att offret har stöd bakom sig.
Mina föräldrar tog till slut saken i egna händer. Min pappa som är två meter lång och hyfsat muskulös gick själv ner till barnen som trakasserade mina syskon och sa ungefär att "nu jävlar får det vara bra" (sa alltså, han utövade givetvis inget fysiskt våld mot barnen)
Efter det blev det aldrig mer några problem. Barnen blev t.o.m vänner efter det.
Samma sak när en lärare fullständigt förnedrade min bror inför hela klassen när han var 13 år och kallade honom de mest hemska saker.
Då gick mamma personligen till läraren (inte i klassrummet dock) och sa (vrålade) vad hon tyckte och tvingade honom att be min bror om ursäkt inför hela klassen.
Som sagt, barn är barn, men min åsikt är att det finns fall där man måste bli förbannad, där man måste visa att det är totalt oacceptabelt.
När möten med lärare och rektorer är verkningslöst då är det dags för föräldrarna själva att visa lite jävlar anamma.
Det är min åsikt. Vad tycker ni?