• jesziqa

Britax Hi-Way för-och nackdelar?

Vad har ni som har/haft Britax Hi-way för erfarenhet av den bilstolen? För- och nackdelar?

• Svar på tråden Britax Hi-Way för-och nackdelar?
  • gryning2

Vi har den och jag tycker den är bra. Min son är 3 år 3 mån och sitter bra i den fortfarande. De sa på affären att det är en bra stol för att de flesta barn kan sitta bakåt till fyra års ålder i den. Enda nackdelen är att klädseln blev trasig och väldigt ful första gången efter tvätt fast jag gjorde ensligt anvisning. Min son hade tyvärr ätit upp kvittot (ja det är sant) så jag kunde inte gå tillbaka och klaga...

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110701
  • Kina79

Fördelar:
    -Barnen sitter kanon i den, från en liten 4-månaders till en 5-åring (förutsatt att inte 5-åringen vuxit ur den )
    -Otroligt bra sittställning med jättebra benutrymme
    -Tar relativt liten plats i bilen
    -Lätt att montera
    -Godkänd till 25 kg på alla platser i bilen

Nackdelar:
    -Inga vad jag vet. Fast det är klart, har man ett väldigt långt barn, så växer de kanske ur den på längden innan man bör vända, men det är inget problem i vår familj

• hannis

Vi har den med. (2 st, en i varje bil)

Bara fördelar tex är den lätt att montera, tar liten plats, passar i de flesta bilar, verkar bekväm att både sitta och sova i och är godkänd till 25 kg.

• MKAsson

Vi har precis upptäckt en ytterligare fördel; vi kan montera två stycken brevid varann (en i mitten och en bakom passagerarsätet) i vår Volvo V70.

• alven85

För våran Volvo är den perfekt! Vår son på över tre år sitter bra i den och jag tror att han kommer att sitta bra i den länge.
    Men nåt som är väldigt viktigt är att provmontera olika stolar i butiken. Vi hade först bestämt oss för en annan stol men när vi monterade den i bilen var den alldeles för hög och fick en knepig lutning.

• jesziqa
    dogcatbird skrev 2011-01-06 18:56:50 följande:
    Nyfiken: är det pga av stödbenet du är sugen på den? vad har du för bil?
    nej har inget med stödbenet att göra. bra pris plus att jag har läst att den tar liten plats i bilen :) har en honda civic.
Svar på tråden Britax Hi-Way för-och nackdelar?