• Sadness

Trygghet - är min son trygg med sin pappa?

Hej, jag undrar om någon är mer insatt än mig i hur barns trygghet fungerar, och kan ge sin bedömning?

Min son är 15 månader och har umgänge med sin pappa 3 dagar i veckan. 2 heldagar och 1 dag på 3 timmar.
    Pappan säger att sonen hela tiden sover under umgängen.
    (Vilket har resulterat i konflikter eftersom att han tror att sonen inte sover på nätterna)

Vi diskuterade idag om varför sonen sover så mycket när han är med sin pappa.
    Jag sa att jag tyckte att det var ett tecken på att barnet är otryggt - han stänger av eller är väldigt uttråkad. (Heldagarna spenderas ofast i vagnen på stan mellan 9-17)
    När sonen kommer hem så är han pigg och leker till kvällen där han somnar den vanliga tiden som han ska.

Pappan tyckte att det tvärtom var ett tecken på trygghet, att barnet kände sig trygg i att somna hos den andra föräldern.

Vad tänker ni när ni läser det här? Känner min son otrygghet eller trygghet med sin pappa?

• Svar på tråden Trygghet - är min son trygg med sin pappa?
  • Flickan och kråkan

Jag tycker inte det pekar på vare sig trygghet eller otrygghet.....men hur kul är det att åka runt i vagn en hel dag. Klart han tuppar av, det gungar, det är varmt och inte så mycket att göra direkt. Många barn sover ju mycket om man exempelvis bilar länge också.Tror att jag också skulle tuppa av och sova en hel del under samma omständigheter.

Svar på tråden Trygghet - är min son trygg med sin pappa?