Ingen aning om hur hotellet är, men de ser fint ut ute ifrån iaf :) Tänk på att de är väldigt olika djupt på stranden. Så om de är för grunt/djupt precis där ni kommer ner så gå lite så kan ni nog hitta något som passar. Närmare staden är de grundare. Gå runt inne i gammlastan är väldigt trevligt. Speciellt på kvällen. Gå bara hela strandpromenaden och sen rakt upp så kommer du mitt in i de. Men just biten runt hamnen är mest turistigt. De är enda stället dom drar i en och håller på och jobbar sig, till och med mot grekerna är dom så där, händer aldrig annars.
Annars håller jag med om att de är trevligt att hyra bil eller scoter. Åk upp i bergen eller över till sydsidan. Där finns massa små trevliga stränder. Tyvärr brann prellevi upp förra året, de är en strand som brukar rekomenders i guidböcker. Tycker absolut de är värt att åka till Kourna sjön oxå. Ca 20-30 minuter med bil. Väldigt vackert och VÄLDIGT klart vatten. Där kan man hyra trampbåt och åka runt om man vill.
Annars beror de väl på om ni har små barn med eller tonåringar, vad ni gillar att göra och så. De finns ju väldigt mycket grottor, gamla kyrkor, kloster och så att se om man gillar de. Baja beach är ett tips med. De ligger lite från stan så ta en taxi. Kanske kostar 7-8 euro skulle jag tro. De är ett stort strand/pool område med musik, lite vatten rutchkanor, sooooor pool, snackbar, bar, volybol osv. Tror de är öppet från 12 tiden, men bäst är lite på eftermiddagen, sen kan man hänga där hela kvällen och på natten blir de klubb precis över om man vill gå på sånnt =)