Jag delammade i ca en månad, det var inte tanken att sluta amma helt utan att ge tillägg då hon gick upp så dåligt, men hon älskade flaskan och låg mest och myssnuttade vid amningen och min mjölk sinade, när hon började gallskrika varje gång jag skulle amma slutade jag helt, jag mådde så dåligt för att jag ville sluta amma, men jag hade inte mycket mjölk kvar (anledningen till att hon skrek antagligen) och behövde inte pumpa en enda gång utan det spände lite i någon dag sedan var det över!
Men så här gjorde jag: Vi började med att amma och efteråt ge henne flaska blandade hälften bröstmjölk och hälften ersättning ett par dagar tills hon hade vant sig vid ersättningen. Sedan ammade jag först och gav ersättning efteråt. Jag började också efter ett tag hoppa över ett nattmål och maken gav henne ersättning så att jag skulle få sova!
Hon tålde inte Nan1 som vi fick på neonatalen, utan spydde massor, men vi bytte till Babysemp1 och då gick det bra, men vi har haft tur hon har varit helt bra i magen av ersättning och det har varit mysigt att flaskmata, jag slutade snabbt känna mig skyldig då matningen gick så mycket lättare (inge mer amningsnapp och gallskrik) och maken kunde hjälpa till så med mer sömn blev allting så mycket lättare och jag kunde njuta av att vara mamma!