• xXMaLoXx

Eget rum

Vet inte om det här är rätt forum egentligen, men eget rum hör väl lite till utvecklingen iaf :D

Sonen fyller 1 nu i mitten på Januari och man kan milt sagt säga att hans leksaker numera översvämmar vårat vardagsrum. Han sover fortfarande inne hos oss, och kommer nog att göra ett tag till. Han vaknar fortfarande till om nätterna och vill bli omstoppad..och för att kolla att vi är där...så vi har ingen brådska att få honom att sova i eget rum.

Nu börjar jag ändå gå i tankarna att dra igång "projekt barnrum", om inte annat för att ha någonstans att göra av alla hans grejer. Han kommer förmodligen inte leka någon annanstans än i vardagsrummet iaf, om inte vi är inne med honom på rummet förstås. Men min tanke är väl att det kanske är bra att så smått börja vänja honom vid att han har sitt eget, med sina grejer. Sen kan man ju plocka med sig ett urval av leksaker till vardagsrummet på dagarna.

Grejen är att vi har ett kök mellan vardagsrummet där vi oftast vistas, och det rum som isf skulle bli hans. Fast man vet ju aldrig, han kanske skulle tycka att det vore skitskönt att slippa sitta i närheten av oss hela tiden :D

Hur har ni tänkt, har ni egna "Lekrum" till era ettåringar, eller är det onödigt att ens tänka tanken innan de blir äldre och faktiskt leker mer och mer på egen hand?

www.hecate.se Theo 100111
  • Svar på tråden Eget rum
  • lilla mej

min lilla tjej ar 1,5 ar och vi har som du leksaker i vardagsrummet och hon sover hos oss, men vi har ett lekrum med som hon mer och mer visar intresse for, dar inne har vi de flesta leksaker och hennes klader osv tanken ar att hon ska flytta dit snart sa jag vill att hon blir van vid rummet innan hon borjar sova dar. Sa har ni ett rum att fixa iordning sa varfor inte.?

• xXMaLoXx

Det är lite så jag tänker också, att det kan vara bra att låta honom vänja sig lite...innan det blir hans rum på "riktigt" så att säga. Sen att det blir skönt att ha hans samlat på ett ställe och att vi kanske kan få tillbaks lite av vårat vardagsrum..haha.

Vi har det som datarum för tillfället, men meningen är ju att det ska bli hans så småningom iaf. Det blir att ta tag i det och rensa ut det. Får bli det första projektet för i år då :D

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • StorFot

Mina barn har alla sovit/sover i egen säng och rum sedan 6 månaders ålder...

Alltid skönt att de har ett rum att ha sina saker på, eller rättare sagt ett rum dit mamma o pappa kan bära tillbaka deras saker till :) 

• lilla mej

inte for att leksakerna stannar dar inne:)) de blir nastan mer utspridda over allt nu nar hon leker med dem fran sitt rum till andra rum...men ibland gar hon idar och leker helt sjalv sa det ar lite kul.

Svar på tråden Eget rum