• Puma87

Ni som väljer att INTE vaccinera era barn

Ja hur tänker ni då?
    Har en bekant som valt att inte vaccinera sina barn mot något. Varför? Jo för hon vill att kroppen själv bygger upp ett imunförsvar utan hjälp av mediciner osv.

Jag fattar inte hur man tänker om man väljer att inte vaccinera sitt barn mot sjukdommar som barn i andra länder dör av dagligen.

Förstår inte heller de föräldrar som väljer att inte vaccinera sitt/sina barn mot twinrix när man åker utomlands  Av spädbarn som smittas med hepatit B utvecklar upp till 90% kronisk hepatit tex.

Kitty 081003
  • Svar på tråden Ni som väljer att INTE vaccinera era barn
  • Lussekatten87

Jag har valt att följa vaccinationsprogrammet på BVC, dock har vi valt att INTE vaccinera mot svinis.

• Puma87
    Lussekatten87 skrev 2011-01-02 19:29:37 följande:
    Jag har valt att följa vaccinationsprogrammet på BVC, dock har vi valt att INTE vaccinera mot svinis.
    Jag ahr också följt vaccinationsprogrammet på BVC samt vaccinerat mt svinis för där jag bod fick många svinis. Har även valt att vaccinerat dottern mot twinrix då vi ska åka utomlands. Tycker att en vaccination är en billig försäkring mot sjukdommar som kan ge allvarliga konsekvenser.
    Kitty 081003
  • Lussekatten87
    Puma87 skrev 2011-01-02 19:36:25 följande:
    Jag ahr också följt vaccinationsprogrammet på BVC samt vaccinerat mt svinis för där jag bod fick många svinis. Har även valt att vaccinerat dottern mot twinrix då vi ska åka utomlands. Tycker att en vaccination är en billig försäkring mot sjukdommar som kan ge allvarliga konsekvenser.
    Kom på att min son har fått hepatit B vaccin ockå då svärföräldrana kommer från nordafrika och reser dit mycket.
    Åker vi dit någon dag kommer jag givetvis att vaccinera dem! Men just svin-sprutan känns så ny och då kan andra hellre ta den så man får se om den var så bra eller inte
  • puss

men det är ju det som är poängen med vaccin! att kroppen ska bygga upp ett försvar. vilken idiot. att kroppen ska göra det helt själv kan man ju chansa på, om man vill. men det brukar inte funka så värst bra.

up yours
  • Tygtiiger
    puss skrev 2011-01-02 19:40:32 följande:
    men det är ju det som är poängen med vaccin! att kroppen ska bygga upp ett försvar. vilken idiot. att kroppen ska göra det helt själv kan man ju chansa på, om man vill. men det brukar inte funka så värst bra.
    Det funkar alldeles utmärkt - men priset är att en del barn dör och en del barn får livslånga men efter sjukdomarna.

Personligen hade jag inte chansat vare sig vad gäller stelkramp, polio eller difteri, så jäkla roligt tycker jag inte att det är att se mitt barn i respirator. Jag har något mer förståelse för dem som avstår mässlingsvaccin även om jag tycker att det är ett urdumt val, men gud nåde den som först låter bli att vaccinera och sedan låter bli att lära sig något om sjukdomen och sätter sig på en vårdcentral eller barnakut med sitt barn och smittar ner just de som har nytta av att andra är vaccinerade...
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Skogsflickan

Jag harr valt bvc vaccinationsprogram+ hepatitb+ Bcg vaccin men jag kommer INTE vaccinera min son för svininfluensan då han inte är en försökskanin åt läkemedelsindustrin på ngt som inte är testat tillräckligt..Vi har alla läst om alla problem som kom efter att barn+vuxna vaccinerat sig..

Jag är även lite anti mot föräldrar som inte vill ge sina barn k-vitaminsprutan vid födseln..Korkat

• grustag

Barnen får de normala vaccinen som mpr, stelkramp och polio.
    Svininfuensan fick dom inte pga att det var väldigt tydligt att det inte var något märkvärdigt med denna influensan.
    Vad normalt folk inte vet om är att MÄNGDER dör varje år pga influensan som är i de stora riskgrupperna.

Dock så lyckades media blåsa upp denna influensan till pandemi nivåer.
    Kan tänka mig vaccin företaget, sitter och räknar pengar fortfarande.

• Jennie med ie

Jag vet ingen som nobbar alla vaccinationer men jag antar att de som gör det anser sig ha såpass goda kunskaper att de kan göra ett eget val även om det går emot de allmäna rekommendationerna.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

När det gäller MPR-vaccinet så finns det fortfarande personer som inte ger sina barn det eftersom de har fått för sig att det kan leda till autism. Denna hypotes är i stort avfärdad men tyvärr så finns det fortfarande gott om personer som anser att det är en möjlighet och det hålls vid liv av personer som har autistiska barn och som (givetvis) vill ha en förklaring, ett exempel är Jenny McCarthy vars son är autistisk och hon är en central person i antivaccinationsrörelsen. Detta ger mediaexponering och spridande av okunskap och rädsla vilket i sin tur leder till att en del föräldrar inte vågar vaccinera sina barn. I slutändan leder det till att så kallade barnsjukdomar får ett starkare fäste.

Hela historien är tragisk och rädslan kring MPR-vaccinet sprider sig snabbt till andra sorters vaccin. Som tur är så är det inte så starkt här som i många andra länder men det finns.

Till TS:
    Jag ser att du två gånger har skrivit "vaccinera mot twinrix" och jag vill rätta dig lite där för att undvika missförstånd, vaccinet heter Twinrix och det man vaccinerar mot är hepatit A och B. I själva verket är det två vaccin som man blandade ihop till en, därav namnet.

Det må vara en liten sak i sammanhanget men missförstånd är något som vaccinationsdiskussioner inte behöver mer av.

I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Puma87
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-01-03 12:26:22 följande:
    När det gäller MPR-vaccinet så finns det fortfarande personer som inte ger sina barn det eftersom de har fått för sig att det kan leda till autism. Denna hypotes är i stort avfärdad men tyvärr så finns det fortfarande gott om personer som anser att det är en möjlighet och det hålls vid liv av personer som har autistiska barn och som (givetvis) vill ha en förklaring, ett exempel är Jenny McCarthy vars son är autistisk och hon är en central person i antivaccinationsrörelsen. Detta ger mediaexponering och spridande av okunskap och rädsla vilket i sin tur leder till att en del föräldrar inte vågar vaccinera sina barn. I slutändan leder det till att så kallade barnsjukdomar får ett starkare fäste.

Hela historien är tragisk och rädslan kring MPR-vaccinet sprider sig snabbt till andra sorters vaccin. Som tur är så är det inte så starkt här som i många andra länder men det finns.

Till TS:
    Jag ser att du två gånger har skrivit "vaccinera mot twinrix" och jag vill rätta dig lite där för att undvika missförstånd, vaccinet heter Twinrix och det man vaccinerar mot är hepatit A och B. I själva verket är det två vaccin som man blandade ihop till en, därav namnet.

Det må vara en liten sak i sammanhanget men missförstånd är något som vaccinationsdiskussioner inte behöver mer av.
    Jag vet precis vad twinrix är för typ av vaccin men jag skriver vaccinera mot twinrix för det är enklare än skriva hepatit a+b hela tiden.
    Kitty 081003
Svar på tråden Ni som väljer att INTE vaccinera era barn