• lerumstessan

Någon som fött från vecka 32+0 och inte behövt andningshjälp?

* Ja som rubriken lydern någon som fött från 32+0 och inte behövt respirator eller cpap?

* Har ni fått kortisonsprutor innan eller inte?

* Vad vägde era små?

* Hur startade förlossningen?

Väntar min 2:a och fick dottern i v 34+4,  hon behövde ingen andningshjälp och hon vägde 2405gr.
    Förlossningen startade med vattenavgång 6 tim innan hon var ute.

~¤~Ally 090617 + lillebror i magen BF 110223~¤~
  • Svar på tråden Någon som fött från vecka 32+0 och inte behövt andningshjälp?
  • LillaMammis

* Ja som rubriken lydern någon som fött från 32+0 och inte behövt respirator eller cpap? Föddes i vecka 32+0 och beövde aldrig någon andningsjälp.

* Har ni fått kortisonsprutor innan eller inte?  Ja fick det 3 veckor innan pga prematura värkar.

* Vad vägde era små? Han vägde 1712 gram.

* Hur startade förlossningen? Spontan vattenavgång.

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • Kalles mams

Ja som rubriken lydern någon som fött från 32+0 och inte behövt respirator eller cpap? Föddes i vecka 31+1 och behövde aldrig någon form av andningshjälp.

* Har ni fått kortisonsprutor innan eller inte? Inga sprutor.

* Vad vägde era små? ca 1580 gram

* Hur startade förlossningen? värkarna startade vid 22.00.. Klockan 05.12 dagen efter är han född..

• Trudel

* Ja som rubriken lydern någon som fött från 32+0 och inte behövt respirator eller cpap?
    Sonen föddes i v.31+3 och har aldrig behövt någon andningshjälp.

* Har ni fått kortisonsprutor innan eller inte? Jag fick första kortisonsprutan ca ett dygn innan förlossningen och den andra ca 2 timmar innan han föddes.

* Vad vägde era små? 1760 gr.

* Hur startade förlossningen? Det började med värkar ca 19.00 på måndagen. Vi kom in till förlossningen runt 23.00 samma kväll och strax därefter fick jag första kortisonsprutan samt dropp för att stoppa värkarna. Dock fortsatte värkarna och sonen föddes 01.46 på onsdagen.

• Majsan1974

Ja som rubriken lydern någon som fött från 32+0 och inte behövt respirator eller cpap?
    - 32+6 ingen andninghjälp

- Hann få två kortisonsprutor, en ett dygn innan och den andra någon timme innan förlossning

* Vad vägde era små?
    -1626 gr

- Akut kejsarsnitt, fallade hjärtljud på ctg samt jag hade väldigt högt blodtryck.

• bumbi

Dottern föddes i v.32+6 och behövde ingen andningshjälp.

Fick två kortisonsprutor innan hon föddes.

* Vad vägde era små?
      Hon vägde 1420 g.

Låg inlagd då jag hade HF, hon föddes med akutsnitt efter att jag snabbt blev sämre och började blöda..

Linn 060306 v.32+6 Emma 040414 v.41+3
  • SaJo81

*mina grabbar kom redan i v30+1 och dom låg med CPAP i 3 respektive 1 timme precis när dom föddes, sen aldrig mer! Fick kortison fyra/fem dagar innan eftersom jag då åkte in för tidigt vattenavgång. Ettan vägde 1580gr och Tvåan vägde 1280gr (tvillngar) Som sagt var det tidigt vattenavgång i vecka 29+3 låg inne fem dagar sedan fick jag feber och infektion i fostervattnet så dt blev slutligen akut snitt!

• Nettan77

-Vår lilla tjej kom i v33+4 och hon har aldrig behövt andningshjälp. 

- Har inte fått kortisonsprutor.

-Hon vägde 2200g och var 45 lång

-Började störtblöda, moderkakan hade släppt, det blev akut kejsarsnitt.

• maddicken79

Mina föddes i 31 + 1 och Leon behövde inte cpap eller annan andningshjälp. Elton ville inte ut alls så han fick kämpa mer.

Fick två några dagar innan planerat snitt...

* Vad vägde era små?
    Leon vägde 985g Elton 1710g

Planerat snitt efter kontroller att Leon inte växte.. (hans del av moderkakan hade fått en infarkt såg dom när dom kom ut.

• Toffeeluv

Vår lilla tjej kom i v 32+0 o behövde ingen andningshjälp. Jag hade inte fått någon spruta för det startade så plötsligt, Skulle bara gå o kissa o där var det en massa blod. Moderkakan hade inte släppt men nåt fel på den (ingen vet riktigt) o det blev akut snitt. Hon vägde 1605 o var 42,5 cm.

• Niiskuneiti

Jag födde min flicka i v 32+2. Det började med att vattnet plötsligt gick en natt, knappt 3 dygn senare födde jag henne (inte kejsarsnitt).  Ingen kortisonspruta. Hon vägde 1805 g och behövde ingen andningshjälp, bara lite extra värme i öppen kuvös ett par dagar innan hon fick komma i vanlig säng.

• LoLiNi
    Födde tvillingar precis 32+0, men förlossningen startade redan 31+4. Tv1 behövde cpap endast någon timme p g a att hon verkade ha svalt fostervatten som kunde varit infekterat av den chorioamnioit man misstänker att jag hade.

Jag hann få två omgångar eftersom värkarbetet lyckades stoppas i 72+ timmar.

* Vad vägde era små?
    1393 g och 1475 g.

Spontan vattenavgång på Tv1's hinnor - men det sipprade bara!

Tvilling 1 föddes vaginalt men tviling 2 "ville" inte varken komma ut eller låta sig vändas och fick plockas ut med akut kejsarsnitt p g a svagt värkarbete och en livmoder som började stänga sig.

De låg bara i kuvös och behövde bara ligga på iva i några timmar.
Svar på tråden Någon som fött från vecka 32+0 och inte behövt andningshjälp?