• LillMatrix

tror hon kommer lämna mej

Jag o min sambo har en dotter på 6 år. För ca 5 månader sedan fick hon missfall. Och e fter det började hon bli annorlunda. Hon gick ut oftare oså. Hon har en kontakt på telefon som heter främlingen och titt som tätt sitter dem o smsar. Halva julafton smög hon iväg för att ringa. Skulle jag komma för nära henne blir hon bara arg. Tror faktiskt hon vill vidare på något nytt.

• Svar på tråden tror hon kommer lämna mej
  • Danielito

Gå vidare...! Ifrågasätt henne inte för mycket.
    Hon vill inte lämna dig innan hon hittat någon annan. Bor ni tillsammans berätta mer. 

• LillMatrix

Ja. Sambo i 10 år. Dotter på 6 år. Nej jag får nog vara glad sålänge jag har henne. Vet vad som väntas sen.

• stf

Vad väntas sen?

Konstig attityd, jag tycker du ska konfrontera henne och om det visar sig att hon har något konstigt för sig så är det bättre att ni pratar om det alternativt att du lämnar henne med huvudet högt. Du kan ju inte sitta och vänta på att hon ska lämna dig.

• Danielito

Hon vill inte lämna dig säkert för hon har ingen annanstans att bo gissar jag på.
    Om hon har en annan att bo hos så lämnar hon dig samma stund. Gör slut men be henne att söka lägenhet. Eller vill du kanske leva såhär? 

• Sniffy

Låter som att hon får för lite av mysset och pysset. Min gjorde samma grej. Jag gav upp, kastade in handuken och nu är vi separerade. Flörten är bara vän...fortfarande men vad vet jag.

Inte mitt bekymmer längre.

• Power2010

LillMatrix
    om inte något har ändrat sig så skulle jag säga att hon har en annan....

Bara att konfrontera - antingen du vill eller inte
    Hon kommer antagligen att blåneka / låter lite som att det är i skenet av vad som har
    hänt i övrigt och att hon kanske inte är helt i balans....

Men det är ju en start på att få fram vad som inte funkar hos henne/er.

Traditionelt råd är familjeterapi / enskild eller tillsammmans
    Ni har ändå en dotter på 6 år ihop...

Men i slutändan - Fråga dig själv vad Du vill.
    jag har gjort resan - No happy ending
    - men jag gjorde allt jag kunde och kan se mina barn i ögonen utan skam

Vi finns här,
    Lycka til Broder!

• Brallan84

Det jag ser som första konstiga i detta är att du skriver: "Hon fick missfall."  Jag trodde man var 2 om det. Har du ifrågasatt vem det är? Sätt dig ner och prata med henne, fråga om hon är villig och ge upp familjen för nån flört.

• LillMatrix

ja nu e det klart... det var en annan.. hon flyttade direkt.. tog några småsaker.. lämnade hela hemmet... även dottern..

hon kommer aldrig tillbaka till detta hus mer iaf.. sen skiter jag i hur det går med den nya killen..

• orpon
    LillMatrix skrev 2011-01-08 22:35:31 följande:
    ja nu e det klart... det var en annan.. hon flyttade direkt.. tog några småsaker.. lämnade hela hemmet... även dottern..

hon kommer aldrig tillbaka till detta hus mer iaf.. sen skiter jag i hur det går med den nya killen..
    Tråkigt att höra, men förmodligen det bästa alternativet.... Koncentrera dig på din fina dotter, hon förtjänar all din kärlek!
    Life´s a bitch, and then u die!
  • nata5
    orpon skrev 2011-01-09 10:25:46 följande:
    Life´s a bitch, and then u die!
    No. Life is a bitch, then you get cancer.
  • Danielito

Berätta gärna hur hela resan har gått. Hur delar ni vårdnaden osv.
  • singelpappa1977

Hej!
    Här finns många killar som är singelpappor eller har varit med om att det har tagit slut och hittat nytt, som du kan lufta hur du mår. Det är inte bra att hålla det inom sig, jag vet. Jag är mitt uppe i en skilsmässa. Hör av dej om hur det går och hur du mår. När jag menar hur du mår, så är det inombords det är där man mår som sämst.
    Ha det bra så länge
    Mvh
    Singelpappa

• VonBulldog

Ett trasigt förhållande går inte att reparera, prata ut om det hela och skiljs som vänner, barnet ska ju inte lida för att två vuxna inte funkar tillsammans, er vänskap kan bli stark ändå, kanske ännu starkare än tidigare.

• singelpappa1977
    VonBulldog skrev 2011-02-08 16:43:47 följande:
    Ett trasigt förhållande går inte att reparera, prata ut om det hela och skiljs som vänner, barnet ska ju inte lida för att två vuxna inte funkar tillsammans, er vänskap kan bli stark ändå, kanske ännu starkare än tidigare.
    Instämmer till fullo.
  • BTD

Fan vad jag hatar kvinnor som smusslar med sms och flörtar med andra män innan de har brytit upp det gamla.

Mitt råd är att dumpa henne!!

Jag tror att det är som andra skrev, att hon först vill få det nya stabilt och säkert innan hon dumpar dig!

• BTD

Livet går vidare, du komer träffa någon annan bättre kvinna. Ta hand om din dotter och låt henne inte komma krypande, när det nya inte var så spännande längre.
  • Olof H

Broder och framför allt Broder LillMatrix: livet är inte vad man kan önska. Livet är hårt och rått och grymt...och ibland helt underbart! Har du missat diktsamlingen: "Min lada har brunnit ner....jag kan nu se månen"...kan rekommendera den....ger lite perspektiv.

Du har blivit bedragen, du har blivit ljugen för och du har styrs av kärleken medan din fd. partner styrs av rädslan. Se din styrka, se dina fördelar. Arbeta vidare på dem och ta din tid. skulle du vilja ha ditt barns moders personlighet?

En fråga (relevant eller ej, men en bra tankeövning): älskar du denna kvinna ELLER älskade du denna kvinna som hon en gång var?

Tips till dig som skådat skärselden: ta tillvara på dig, ta tillvara på ditt barn, stå för vad DU tänker och vad DU står för: din etik och moral och ...någonstans finner du, andra eller annan med liknande värderingar.

Vägen dit: prata av dig, bearbeta och finn dig självt, hur djävligt det än kan vara.

Broder, Stå på dig. Det är kanske som om du är i ett mörkt, svart , massivt kompakt ogenomträngligt mörker...men någonstans där framme finns ett ljus som är stark, starkare än du skådat tidigare....det är din framtid du skådar. Ta tillvara på den och kämpa på.

Lycka till på färden//

• Vibekes Pappa

Usch, kan tänka mig att då måste ha mått dåligt när hon höll på att skicka SMS och smyga iväg för att ringa "Främlingen". Speciellt på julafton, som ju är en familjehögtid.

Du kommer att hitta någon annan, någon som passar för dig. En person som inte kommer att göra samma saker mot dig som din föredetta har gjort.

Nu är även en perfekt tid för dig att stärka ditt band med din dotter, tillsammans klarar ni av detta, för hon måste ju ha undrat var mamma har tagit vägen och varför hon inte längre bor hos er. Försök förklara för henne att det inte beror på henne, barn har den förmågan att anklaga sig själva.

Lycka till!

• Vibekes Pappa
    Brallan84 skrev 2011-01-08 15:29:07 följande:
    Det jag ser som första konstiga i detta är att du skriver: "Hon fick missfall."  Jag trodde man var 2 om det. Har du ifrågasatt vem det är? Sätt dig ner och prata med henne, fråga om hon är villig och ge upp familjen för nån flört.
    Det är ju faktiskt hon som har fått missfallet, däremot så har båda två förlorat sitt blivande barn.
Svar på tråden tror hon kommer lämna mej