• dagalie FZ

hur länge dröjer det innan mens, efter första äl efter förlossning??

Hej! Jag fick en son med snitt den 25/10 och anlade bara några veckor.. dvs när jag fortfarande hade avslag. Den upphörde helt runt den 30 november. Den 15 december fick jag positivt utslag på äl-test. Och undrar nu när jag kan förvänta mig mensen. Jag har inte känt av något än som kan tyda på att den är på gång, brukar vanligtvis känna mensvärk några dagar innan mens.. Men det enda jag kan känna är exakt samma som jag kände när jag var gravid med sonen innan grav.vecka 7, men kriget är att jag har gjort grav test för att kunna utesluta graviditet och de var negativa! Testade med RSFU's tester. Testade negativt den 25 och 26 december. Snälla, försök och Hjälp mig att förstå och vara flörberedd på mensen!

Rasmus 25-10-10
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-31 11:44
    Det ska stå ammade och inte anlade.
  • Svar på tråden hur länge dröjer det innan mens, efter första äl efter förlossning??
  • Lena

Du borde få din mens två veckor efter ägglossningen, så igår eller idag. Om du inte har fått mensen på måndag skulle jag gjort ett till test.

Svar på tråden hur länge dröjer det innan mens, efter första äl efter förlossning??