• Svar på tråden Åka bakåtvänt?
  • tinis77

Gör inget om det är trångt för benen, bakåt är säkrare iaf. Min äldsta är 5 år och 4 månader, han sitter bakåt och ska göra det ett tag till.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • cicci85

Olika stolar ger olika mycket benplats. Tycker man att barnet har för lite benplats kan man prova en annan bilstol eller så låter man helt enkelt ungen åka med mycket böjda ben tills den väger 25 kg eller är för lång för stolen. Det gör inget att det är trångt för benen!

Min 5-åring åkte bakåtvänt till 25 kg och lillebror kommer göra det han oxå!

• Kvammen

Jag är lång och måste ha framstolarna längst bak, det är skillnad.

• Joico
    Kvammen skrev 2010-12-31 00:37:17 följande:
    Jag är lång och måste ha framstolarna längst bak, det är skillnad.
    Då placerar man bilbarnstolen på andra sidan i baksätet eller i framsätet. Eller så byter man bil. Enkelt!

Att det finns bakåtvända bilbarnstolar som är godkända till 25kg bakåtvänt är ingen nyhet dock. Däremot 25kg i kombination med Plus-testet är en nyhet
  • Kvammen
    Joico skrev 2010-12-31 00:46:19 följande:
    Då placerar man bilbarnstolen på andra sidan i baksätet eller i framsätet. Eller så byter man bil. Enkelt!

Att det finns bakåtvända bilbarnstolar som är godkända till 25kg bakåtvänt är ingen nyhet dock. Däremot 25kg i kombination med Plus-testet är en nyhet
    Givetvis men ibland kör jag och ibland övningskör den kortare hustrun, jobbigt att flytta barnstolen var gång vi byter tycker hon som brukar sköta det. Byta bil är ännu svårare om man vill ha den i garage där vi nu har 3 bilar, det tog mig ett år att hitta senaste bilen som är liten och rymlig inne. Men jag tror killen får böja benen istället fast han gnäller och vill inte ens har bälten.

Jag gogglade och såg att bara det var nytt ja, verkar vara PR för den stolen.
  • cicci85

Har ni provat om stolen frå plats i mitten då? Så hade vi i vår förra bil, då kunde man ju röra framsätena hur man ville Hur gammalt är barnet? Vilken bilbarnstol har ni?

• Kvammen

Mitten är för litet, utrymme mellan ryggstöd är inte stort.
    2½, vet ej.

• cicci85
    Kvammen skrev 2010-12-31 06:37:17 följande:
    Mitten är för litet, utrymme mellan ryggstöd är inte stort.
    2½, vet ej.
    Ja då skulle jag haft honom bakåtvänd iaf 3 år till. Min son är lika gammal och har inte alls trångt för benen. Ni kan ju prova en annan stol som kan ge bättre benplats om han klagar. I mitt galleri finns lite bilder på hur min äldsta sitter i olika stolar, han är ca 4 år på bilderna. Ta av skorna och ha inga ytterkläder på så får de mer plats.
  • Finesse
    Kvammen skrev 2010-12-31 03:03:26 följande:
    Givetvis men ibland kör jag och ibland övningskör den kortare hustrun, jobbigt att flytta barnstolen var gång vi byter tycker hon som brukar sköta det. Byta bil är ännu svårare om man vill ha den i garage där vi nu har 3 bilar, det tog mig ett år att hitta senaste bilen som är liten och rymlig inne. Men jag tror killen får böja benen istället fast han gnäller och vill inte ens har bälten.

Jag gogglade och såg att bara det var nytt ja, verkar vara PR för den stolen.
    Nej NTF och VTI är helt oberoende.. dom säger aldrig vilken stol föräldrarna ska använda till sina barn.. bara att dom bör använda en stol som är godkänd till 25 kg.. Dock är Aktas nya Belogic den enda som är plustestad till 25 kg.. Men som det oxå stod hoppas han på NTF att fler bilbarnstolstillverkare ska plustesta sina stolar.. dock kommer aldrig kombistolar att klara testet.
    Ebba 071228, bebis bf 110216
Svar på tråden Åka bakåtvänt?