• jordgubbsmamman

Hur blir det med fritids?

Min dotter som är 5 år kommer att börja förskoleklass till hösten. Hon fyller 6 år i Oktober. Vi har fått hem information om skolval. Nu är det såhär att jag jobbar som timmanställd på hotell och och min sambo jobbar skift och är ledig några dagar i veckorna. Dem dagar vi båda kommer att jobba behöver vi ha fritids. Är oftast inte hemma förrän 15.00-16.00 på eftermiddagen. Och min sambo har oregelbundna arbetstider jobbar både dag och kväll.Det  kommer att variera från vecka till vecka hur många timmar hon behöver

Måste man ange hur många timmar man behöver fritids?.

• Svar på tråden Hur blir det med fritids?
  • Mälaröbo

På vårt fritids funkar det som det gjorde på dagis. Vi meddelar våra tider när vi vet dem och sen kör vi på det. Oavsett så betalar vi maxtaxa så vi tar i för säkerhets skull.

• Punkster

På fritidset där jag jobbar behöver man inte lämna in uppskattat antal timmar som behövs, däremot när barnet kommer att lämnas och hämtas som tidigast och senast. Sen är det bara att lämna in ett schema på de dagar du behöver omsorg, gärna i så god tid som möjligt.

• jordgubbsmamman
    Mälaröbo skrev 2010-12-28 22:57:08 följande:
    På vårt fritids funkar det som det gjorde på dagis. Vi meddelar våra tider när vi vet dem och sen kör vi på det. Oavsett så betalar vi maxtaxa så vi tar i för säkerhets skull.
    ok då är det säkert samma på fritids där vi bor
  • zika

Vi har lika som er
    Mannen jobbar 3 skift och jag är vikarie
    Jag meddelar så fort jag vet när och om dottern ska vara på fitids
    De dagar jag är ledig får hon inte vara  på fritids

• jordgubbsmamman
    zika skrev 2010-12-30 18:30:35 följande:
    Vi har lika som er
    Mannen jobbar 3 skift och jag är vikarie
    Jag meddelar så fort jag vet när och om dottern ska vara på fitids
    De dagar jag är ledig får hon inte vara  på fritids
    ok då funkar det som på dagis då.
    Självklart ska våran dotter inte gå på fritids när vi är ledig då hämtar vi henne direkt efter skolan
  • zika

Antar att det är olika på olika kkommuner men här FÅR man INTE vara på fritids när föräldrar är lediga. Gäller även föräldralediga föräldrar

Svar på tråden Hur blir det med fritids?