• s fia

Tips på cupcakes som passar bra till barnkals

Hej hej!

Dotterna fyller snart 5år och hon ska få ett rosa o prinsessigt kalas...  I år tänkte ja göra cupcakes istället för en tårta, men har lite svårt att bestämma vilken smak som mest lämplig till barn. Någon som har lite tips o förslag kanske?? 

• Svar på tråden Tips på cupcakes som passar bra till barnkals
  • Vårkänslor

Pepparkakssmak!!  =D

• Moi Mokulat

Gör vanlig sockerkakssmak sen går du in på citygross och köper marschmelows på burk. Finns i rosa och vit. Sen lägger du på strössel eller något annat decorativt.
    Gjorde det till sonens 1 års kalas. Blev en hit.

• Bakeapple

Största hiten vi har gjort var när sonen fyllde fem. Jag bakade massor av muffins och alla barn fick garnera själva med kristyr i olika färger och olika strössel. Enormt uppskattat bland alla barn.

• Zelmilainen

testa att fråga i tårt eller cupcake tråden, kan fixa länk om du behöver. där finns många som är superduktiga på cupcakes och tårtor. vet några som gjort några cupcakes som "kakmonstret" tex

nehepp...
  • s fia

Åhh så snabba svar  

Pepparkakor har vi ätit så många av  nu innan jul för o bli snälla,, vore lite kul me något annat  

Själv satt jag o funderade på något chockladigt o med hallonfrosting,, men svårt o veta hur chockligt de smakar,, tror inte barnen gillar för stark smak... då kanske de e lämpligare me vaniljsmak på kakan, kanske blanda i lite hallon o göra någon vanilj eller hallonfrosting till... hmm jumlans svårt det här...

Den där burken med marsmallows låter spännnade ,dock har vi inget citygross här ännu....

Tar gärna emot fler förslag

• s fia
    Zelmilainen skrev 2010-12-28 20:08:19 följande:
    testa att fråga i tårt eller cupcake tråden, kan fixa länk om du behöver. där finns många som är superduktiga på cupcakes och tårtor. vet några som gjort några cupcakes som "kakmonstret" tex
    Åh ja tar gärna en länk till tråden
  • Zelmilainen
    s fia skrev 2010-12-28 20:12:52 följande:
    Åhh så snabba svar  

Pepparkakor har vi ätit så många av  nu innan jul för o bli snälla,, vore lite kul me något annat  

Själv satt jag o funderade på något chockladigt o med hallonfrosting,, men svårt o veta hur chockligt de smakar,, tror inte barnen gillar för stark smak... då kanske de e lämpligare me vaniljsmak på kakan, kanske blanda i lite hallon o göra någon vanilj eller hallonfrosting till... hmm jumlans svårt det här...

Den där burken med marsmallows låter spännnade ,dock har vi inget citygross här ännu....

Tar gärna emot fler förslag
    kladdkakecupcakes med hallonmousse i?
    nehepp...
  • s fia
    Zelmilainen skrev 2010-12-28 20:16:10 följande:
    kladdkakecupcakes med hallonmousse i?

Jag de lät väldigt mumsigt! frågan e mon de blir väldigt låga de där kladdmuffinsarna...

Här kommer lite som ja tänk använda till kalaset... även köpt tårtljus som ser ut som små rosor..
  • Zelmilainen

vanliga cupcakes fyllda med hallonmousse och chokladfluff på toppen, med ett hallon ovanpå?

nehepp...
  • s fia
    Bakeapple skrev 2010-12-28 20:06:22 följande:
    Största hiten vi har gjort var när sonen fyllde fem. Jag bakade massor av muffins och alla barn fick garnera själva med kristyr i olika färger och olika strössel. Enormt uppskattat bland alla barn.
    JA jätte bra ide! men de kommer vara lite mindre barn oxå o även lite släkt så de blir lite rörigt Men hade de bara varit hennes kompisar i samma ålder hade de varit en jätte bra ide,,
  • Bakeapple
    s fia skrev 2010-12-28 20:31:58 följande:
    JA jätte bra ide! men de kommer vara lite mindre barn oxå o även lite släkt så de blir lite rörigt Men hade de bara varit hennes kompisar i samma ålder hade de varit en jätte bra ide,,
    Då kan det nog bli lite kaosartat...
Svar på tråden Tips på cupcakes som passar bra till barnkals