• piggelinis

Folsyra - hur länge?

Hur länge ska man stoppa i sig folsyra? Vad har ni fått för råd?

• Svar på tråden Folsyra - hur länge?
  • ajnas

Läste nånstans till och med v12.

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • JenLyckan

har också hört att det är viktigast fram til v12

• GulTussilago

Jag hade det i multivitaminformat (Vitamineral Kvinna) så jag åt dem hela grav + amningen

• JenLyckan

jag har iofs järntabletter som har extra folsyretillskott i sig, så jag får i mej det fortf iaf.. 

• mulan

Åt folacin till v 16, sen mitt val kvinna med folsyra i resten av tiden

.?*¨*? VECKA 39 ?*¨*?.
  • Annahojan

jag fattade det som att man skulle äta det hela graviditeten (?) men att det var absolut viktigaste under de 3 första månaderna... Jag mår SJUKT illa av mina... så jag tänker inte fortsätta längre än nödvändigt!

• No Ka Oi

Förra gången (fem år sen) fick jag order att äta det innan ET. Sen när jag var gravid var det ingen som sa något om folsyra.

• Min älskade dotter

man säger vecka 12,men folsyra behövs under hela graviditeten men då räcker det oftast med de man får i sig via maten.men om du har en burk så är det inget som ska slängas,då är det bara att ta tills det tar slut,så sa min bm.alltså,det är ingen fara att knapra folsyra hela graviditeten!

• Rymdblomma

Min bm sa att de endast är nödvändigt att du äter extra folsyra de första 12 veckorna då barnets ryggmärg utvecklas och bebisen behöver inte alls den mängden folsyra efter de 12 första veckorna så den folsyran du får i dig genom maten räcker gott o väl :)

Svar på tråden Folsyra - hur länge?