• FinastE2010

Hur länge kan jag låta flaskan stå? (med vatten i)

Det är så att min son brukar vakna till ett par ggr kvällstid o han kommer inte till ro på samma sätt längre som när han var några mån yngre (då räckte det oftast med att vagga han en stund om han nyss ätit) men försöker jag vagga han nu, bära runt på han el ngt så stretar han emot o gapar för full hals o har märkt nu att det enda som oftast funkar är att få han att somna om med lite varmt vatten i en nappflaska.

Men som sagt kan han ju vakna till kanske ca 3 ggr under en 5 timmars tid o då ger jag han som sagt vatten i nappflaskan.

Men är det som med ersättning att det inte "kan stå" pga bakterier? Lite jobbigt o behöva diska en ny nappflaska o fixa med VARJE gång! Eller kan en o samma nappflaska stå med lite vatten i under ca 5 timmar? (som jag då använder då o då när han vaknar till)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge kan jag låta flaskan stå? (med vatten i)
  • JanaLiiN

Antar att vattnet kokats och sedan fått svalna, då kan det stå utan problem.

• luckyme83

jag hade använt samma flaska...

• FinastE2010

Nej jag kokar inte vattnet.. Slutade med det när han var runt 4-5 månader, han är ca 10,5 mån nu..

• La Lola

Hur länge skulle du själv ha ett vattenglas stående?
    En hel natt skulle då jag kunna ha det utan problem.....

Samma sak med en flaska med vatten.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • FinastE2010
    La Lola skrev 2010-12-27 21:20:30 följande:
    Hur länge skulle du själv ha ett vattenglas stående?
    En hel natt skulle då jag kunna ha det utan problem.....

Samma sak med en flaska med vatten.....
    Ok tänkte mest för det här med bakterier i nappen osv.. men kanske inte samma sak när det gäller vatten som ersättning direkt?
  • La Lola
    FinastE2010 skrev 2010-12-27 21:22:01 följande:
    Ok tänkte mest för det här med bakterier i nappen osv.. men kanske inte samma sak när det gäller vatten som ersättning direkt?
    Vilka bakterier då?
  • FinastE2010
    La Lola skrev 2010-12-27 21:23:01 följande:
    Vilka bakterier då?
    Ja fråga inte mig. :) Jag utgick bara från att det var samma sak med vatten i nappflaska som ersättning.  Även om det är skillnad på innehållet. ;) Tänkte som sagt det kanske samlas bakterier i nappen av saliv etc. vad vet jag, därför jag frågar. :)
  • La Lola
    FinastE2010 skrev 2010-12-27 21:24:57 följande:
    Ja fråga inte mig. :) Jag utgick bara från att det var samma sak med vatten i nappflaska som ersättning.  Även om det är skillnad på innehållet. ;) Tänkte som sagt det kanske samlas bakterier i nappen av saliv etc. vad vet jag, därför jag frågar. :)
    Ok....

Jag har aldrig kokat o haft mig med vatten o nappar o sånt o har ingen bakterienoja....
    Jag skulle inte fundera över detta med vatten i flaskan.....
  • principessan

Är det bara vatten så hade jag haft samma flaska hela natten.

Svar på tråden Hur länge kan jag låta flaskan stå? (med vatten i)