Gyn i Sthlm / ÄD i Umeå/Finland/Lettland
Hej. Ny på forumet. Fick besked förra veckan av gyn läkaren att endast privat ÄD är möjligt då Huddinge inte tar emot(trots en egen donator), jag är 39 år. Min sambo är inte utredd och då undrar jag hur man nu ska gå tillväga? Vilka undersökningar krävs och måste allt bekostas ur egen ficka eller kan man via landstinget få några prover? De har redan konstaterat att jag är i klimakteriet med ett FSH på 49 och LH på 76, tydligen kom jag i det i redan 30 års åldern enl läkaren. Skulle gärna vilja göra så många prover som möljligt innan man vänder sig utomlands. Ni som gjort ÄD, kan kanske få dela er erfarenhet om Umeå, Finland eller Lettland. Berätta gärna tack. Känner sig som en novis, men när jag försökte pratat med gynläkaren så var svaret "Kan inte hjälp dig längre, endast utomlands gäller för dig" Så man fick inga svar på frågorna man hade heller. Har ätit Promolut med blödningar, men det kan ju avgöra om man möjligt kan "bära" ett barn själv eller om det är endast adoption som är möjligt. Så all information mottages tack.