• tjocksocka

vill ha tips!! babyvakt!

Skulle vilja ha tips på en bra babyvakt.
    Har kollat in padwico 926, vad tycker ni?

Tacksam för tips! Skrattande

• Svar på tråden vill ha tips!! babyvakt!
  • Lotusen79

Oh!! Jag köpte min för en vecka sen och är sååå nöjd. Topcom babyviewer 4500. Vet inte om du vill ha en med kamera, men den är guld värd. Jag bestämde mig för att lägga en extra slant på en med kamera då det är väldigt skönt att kunna se lillgubben, risken hade varit stor att jag hade fortsatt springa in och ut för att titta till honom.

• tjocksocka

Tack för tips =)

Ska kolla upp dem!

• Skarpa

Vi har kört med en vanlig comradio med röstaktivering från Clas Ohlson Smidig och billig! Har inte haft behov av några ytterligare funktioner, känner vi

• PruttPottan

Vår har ficklampa och det har varit toppen hela förra sommaren när ljuset inte funkade i trapphuset och man satt på balkongen *s*

Jag måste säga att jag inte fattar vitsen med att se dem.. Visst sprang vi in ofta i början innan man visste att apparaten funkade men nu gör vi det aldrig.

Vad händer om en barn vill ha det mörkt när de ska sova? Då ser man ju dem inte iaf, eller?

• Lotusen79

För min del så tycker jag att det är toppen att kunna se honom. Om han vaknar till så kan jag sitta och titta på honom istället för att springa in i onödan om han somnar om själv. Jag kanske är lite hönsig men efter att han rullat ur vår iof låga säng 2 ggr så har jag blivit lite nojjig. Kameran har mörkerseende så det kan vara kolsvart i rummet och jag ser honom kanonbra. Förrutom kamera så kan man prata med bebisen, spela 5 vaggvisor och se vilken temperatur det är i rummet.

• PruttPottan
    Lotusen79 skrev 2011-01-01 01:03:27 följande:
    För min del så tycker jag att det är toppen att kunna se honom. Om han vaknar till så kan jag sitta och titta på honom istället för att springa in i onödan om han somnar om själv. Jag kanske är lite hönsig men efter att han rullat ur vår iof låga säng 2 ggr så har jag blivit lite nojjig. Kameran har mörkerseende så det kan vara kolsvart i rummet och jag ser honom kanonbra. Förrutom kamera så kan man prata med bebisen, spela 5 vaggvisor och se vilken temperatur det är i rummet.
    Varför ens ha honom i en säng han kan rulla ur? Verkar hemskt oansvarigt till att börja med.

Vi tycker en utan kamera är toppen. Man lyssnar extra när sonen låter och ofta somnar han om själv. Låter han längre går vi upp.
    Temp och vaggvisor har den vi har också.
  • Lotusen79

Mmm.. Visst är det lätt att ha åsikter om andra människor!! Tror inte att min bebis är den första som har rullat ur en säng, eller?

Jag gjorde ett inlägg i denna tråd för tipsa om en bra babywatch, inte för att bli påhoppad som en oansvarig mamma.

• PruttPottan
    Lotusen79 skrev 2011-01-02 20:35:35 följande:
    Mmm.. Visst är det lätt att ha åsikter om andra människor!! Tror inte att min bebis är den första som har rullat ur en säng, eller?

Jag gjorde ett inlägg i denna tråd för tipsa om en bra babywatch, inte för att bli påhoppad som en oansvarig mamma.
    Jag frågade bara varför man låter ett litet barn ligga i en säng som den rullar ur.
    Argumentet att det händer andra är inget försvar. I mina ögon är det oansvarigt.

Dra inte upp hur du utsätter ditt barn för fara om du inte kan ta att någon reagerar på det.

Men min åsiikt står fortfarande kvar, jag tycker det räcker med en babyvakt man kan höra då vår son ligger i sin säng.
  • mamma0907

Måste också lägga ett gott ord för babyvakt med monitor, vår lilla sover på övervåningen och ibland låter han fast han egentligen sover. Vi är kanske bekväma av oss men det är väldigt skönt att bara behöva gå upp när vi måste.

• PruttPottan
    mamma0907 skrev 2011-01-11 14:44:25 följande:
    Måste också lägga ett gott ord för babyvakt med monitor, vår lilla sover på övervåningen och ibland låter han fast han egentligen sover. Vi är kanske bekväma av oss men det är väldigt skönt att bara behöva gå upp när vi måste.
    Då kommer en motfråga, vart har man den då?

På den vi har så ställer man den brevid sängen en bit ifrån s¨å de inte kan få tag på sladden. Hur funkar det med en som har monitor?  =)
  • mamma0907
    RadarQueen skrev 2011-01-11 17:39:22 följande:
    Då kommer en motfråga, vart har man den då?

På den vi har så ställer man den brevid sängen en bit ifrån s¨å de inte kan få tag på sladden. Hur funkar det med en som har monitor?  =)
    Kameran har vi fäst i ett hörn på sängen, vid fotändan. Sladden är på utsidan av sängen, skulle han ställa sig upp i sängen och gå till kameran skulle han kunna nå sladden men vi ser ju vad han gör Flört och än så länge har han inte intresserat sig för den.
Svar på tråden vill ha tips!! babyvakt!