• FruMadde4barnTätt

bandet runt magen för hjärtljuden gör så ont, fler som upplever detta?

mina förlossningar har gått så snabbt. 1 timme inne på sjukhuset sen har de kommit, jag har inte haft någon smärtlindring.
    men tyckte det gjorde ont med det bandet som man måste ha som trycker på magen för att de ska kunna se bebis hjärtslag, det var väldigt stressande och smärtsamt att ha det där på magen, någon mer som upplevt det?
    jag drog i bandet för det gjorde så ont men då tryckte BM till bandet på magen och sa att jag inte fick röra det.

• Svar på tråden bandet runt magen för hjärtljuden gör så ont, fler som upplever detta?
  • Juhanna

Oj vadå måste man ha bandet? Min senaste förlossning hade inte jag något band.
    Det ska ju inte göra ont i alla fall. Men det är väl det om man rör på det och flyttar på det är det svårt att läsa av hjärtljud och värkar.

• FruMadde4barnTätt

åh det hade varit en sådan lättnad att slippa detta bandet.
    alla mina barn har varit friska och jag tycker inte det behövs något band, jag blir stressad och får så ont av det.
    vad skönt att du  inte behövde ha bandet.
    här i helsingborg måste jag ha bandet verkar det som, då jag hade det alla 3 förlossningarna och nu väntar jag fjärde barnet, så är lite nervös inför detta.
    konstigt att man inte kan spänna ut det så det inte gör ont.

• SilverEmma

Jag var nära att slita av det jävla bandet när jag skulle föda minstingen. De var tvugna att registrera hjärtljuden en viss tid innan de kunde ge mig något smärtstillande men varje värk spände ju ut magen så mycket så att den inte registrerade ett skit under värkarna. Till slut kom de på att jag kunde få lustgas under tiden och sen blev det bättre...

Vet faktiskt inte om de kan tvinga en...det är ju för bebisens skull men man ska ju inte behöva ha ont av det. Skulle det inte funka om du själv tryckte den där apparaten mot magen och slapp bandet?

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • FruMadde4barnTätt

jo det skulle nog funka om jag själv kunde trycka den där apparaten mot magen och slippa bandet, kanske kan höra med dem om det är möjligt.

• Quiet thoughts

När jag födde sonen så var jag ju i deras badkar innan, ibland kom barnmorskan in med en slags apparat o lyssnade mot magen bara att hjärtljuden lät ok ( jag fick ställa mig upp bara ur badet), det borde nog finnas alternativ?!
    dock registrerades inget papper då som de gör när man ligger med band.

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • Pickeli

Be dem sätta skalpelektrod på barnets huvud istället. Det fick jag. Och en på livmodern som reggade värkarna.. Detta pga ingen av banden registrerade någonting någonsin. Livmodern var för bakåtlutad tydligen...

• FruMadde4barnTätt

tack för svaren!
    ja jag ska fråga dem på förlossningen när det är dags.

• Jempajenny

Jag gillade inte heller bandet för CTG:n... Det var en befrielse när de satte en skalpelektrod i samband med att de tog hål på hinnorna. Jag sa dock till att det gjorde ont och de försökte flytta på bandet så det skulle bli bekvämare.

♥ Jempajenny, Agnes och bebisen i magen: jempajenny.bloggagratis.se
  • Mammasklumpar

Jag tyckte nog att bandet var det värsta utav allt och tyckte också att det var så skönt när det blev skalpelektrod istället. Bandet sitter ju inte särskilt hårt med satan vad obekvämt det är.. ett litet tjuvtryck som man knappt märker men ack så irriterande!!!!!!!!!

• aurora1827

Hatar de där banden....grrrr.....rent teoretiskt kan de inte tvinga en, men de gör banne mig allt för att försöka.
    Ta av det jävla bandet och säg att du vägrar elektronisk  övervakning... 

• Tigrino
    aurora1827 skrev 2011-08-24 17:54:13 följande:
    Hatar de där banden....grrrr.....rent teoretiskt kan de inte tvinga en, men de gör banne mig allt för att försöka.
    Ta av det jävla bandet och säg att du vägrar elektronisk  övervakning... 
    Avskydde banden av hela mitt hjärta... vill aldrig mer ha det runt magen! Tänker strejka i badkaret med mitt nästa barn så de får komma med doptone ist...
  • Culete

Jag skall föda i Madrid snart och hört om detta dumma band... Man fár inte heller röra sej tycks det utan ligga helt still?? Jag vill kunna röra mej, i upprätt läge, för att underlätta förlossningsskedet. Grymt nojig för förlossningen denna ggn (3e barnet) dá jag INTE vill bli tvingad till sängläge. Att jag sen máste föda i f-ing gynstol sen Är ocksá skit men allt INNAN utdrivningen är det som oroar mej mest... (igangsatt med dottern i södra spaninen och var en hemsk upplevelse... sonen kom helt naturligt, hann aldrig fram till sjukhuset (tack o lov))

~~ Elina 11/06 ~ Gabriel 05/08 ~ Isabel BF 09/11 ~~
  • Litet My
    Culete skrev 2011-08-25 10:53:10 följande:
    Jag skall föda i Madrid snart och hört om detta dumma band... Man fár inte heller röra sej tycks det utan ligga helt still?? Jag vill kunna röra mej, i upprätt läge, för att underlätta förlossningsskedet. Grymt nojig för förlossningen denna ggn (3e barnet) dá jag INTE vill bli tvingad till sängläge. Att jag sen máste föda i f-ing gynstol sen Är ocksá skit men allt INNAN utdrivningen är det som oroar mej mest... (igangsatt med dottern i södra spaninen och var en hemsk upplevelse... sonen kom helt naturligt, hann aldrig fram till sjukhuset (tack o lov))
    Jag fick röra mig, stå, sitta,ligga i olika ställningar, bandet satt fast ordentligt...men höll på att få panik över det, kände mig så extremt fast, ungefär som att bli inlåst i en mörk liten skrubb utan möjlighet att komma ut och veta att luften snart skall ta slut, lite den känslan fick jag av bandet.
  • Culete

Uff... láter inge vidare alls =/

~~ Elina 11/06 ~ Gabriel 05/08 ~ Isabel BF 09/11 ~~
  • Colisa

Behövde bara ha bandet i väntrummet innan vi blivit inskrivna, låg väl där en halvtimme i alla fall. Tyckte inte det gjorde ont, var bara lite obekvämt. Sedan satte de skalpelektrod.

Något jag däremot tyckte gjorde skitont var när de skulle kolla hur öppen jag var, huuu...  Det var mycket värre än utdrivningen, t o m med lustgas och bedövningsspray!

Svar på tråden bandet runt magen för hjärtljuden gör så ont, fler som upplever detta?