• Anonym (undrar)

Lura antabus

Min man ska börja ta antabus, min fråga är om han kan på något sätt ta antabus och dricka samtidigt?

Jag har läst nånstans att det finns knep för det, men det var inte detaljerad.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Lura antabus
  • Anonym

Klart han kan, men han kommer må jäkligt dåligt.

• Anonym

Man mår jättekasst men folk kan lyckas. Min pappa fick känningar en gång bara av en kula ägglikörsglass som han inte tänkte efter innan han köpte. Det är nog värre med risken att folk hoppar över pillerna och planerar in en fylla.

• Anonym (undrar)

Jag vill vara ett steg före honom, därför undrar jag om vilka knep kan han använda sig av för att planera att dricka.

Jag vet att det antabus är kvar i kroppen några dagar till i bästa fall.

ni som har kommit undan med att dricka, hur gjorde ni det samtidigt som er partner tror att ni har tagit antabus?

• Anonym

Man kan få inopererad antabus som utsöndras lite i taget, typ som en p-stav. Kanske kan vara något om han själv vill det? Annars vet jag inte svaret på din fråga tyvärr. Går det inte att lösa så att du ger honom tabletten varje dag och ser när han sväljer den?

• Pyris

Min mamma gick o tog antabus hos läkaren. Tror hon gick läkaren och tog dom för att bevisa att hon var kapabel att ha vårdnaden om mig.
    Hon svalde aldrig tabletten utan låtsades hosta o tog på så sätt ut den och fortsatte dricka.

Men vet att vissa som till och med har inopererade stavar kan dricka ändå, av någon konstig anledning.

Min pappa har också berättat att han drack ändå trots han tog antabus och han mådde skitdåligt. Han trodde han skulle dö. 

• Anonym (undrar)

Alkoholiker är väldigt listiga, de hittar på allt möjligt när suget kommer.

Han dricker när jag går och läger mig, eller åker bort för en dag.....
    Han brukar planera för det så att jag inte märker (men det gör jag).

Men med anatbus har jag ingen erfarenhet, ser dem ut som vanliga? Jag tänker på att han kan byta ut dem mot en annan och lurar mig.
    Jag har läst på nätet när man googlar på det att man kan dricka nån 98% sprit för att motverka effekten av antabus, kan man verkligen göra det?

• Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2010-12-24 12:20:30 följande:
    Alkoholiker är väldigt listiga, de hittar på allt möjligt när suget kommer.

Han dricker när jag går och läger mig, eller åker bort för en dag.....
    Han brukar planera för det så att jag inte märker (men det gör jag).

Men med anatbus har jag ingen erfarenhet, ser dem ut som vanliga? Jag tänker på att han kan byta ut dem mot en annan och lurar mig.
    Jag har läst på nätet när man googlar på det att man kan dricka nån 98% sprit för att motverka effekten av antabus, kan man verkligen göra det?
    Ja vi alkoholister är väldigt listiga och slutar dricka enbart för att vi själva vill det. Därför kan man fortsätta luras för att man gör det för någon annan tyvärr. Jul är en oerhörd prövningstid för en som försöker sluta men också anhöriga. Jag tycker att det låter farligt att dricka 98% sprit så jag hoppas att han inte ens tänker tanken. Mitt tips är att inte ha nån form av alkohol hemma. Det  är vad du kan göra, sen är det tyvärr upp till honom. Däremot så kan du vara stenhård med konskvenserna av fortsatt drckande. Jag hoppas att ni får en lugn jul och nyår. Själv ska jag absolut vara nykter.
  • packard

Jag har Antabus. Jag har aldrig behövt ta till några trick då den för mig bara gett verkan i högst tre dagar.

Doseringen behöver individanpassas. Varför man kan tänka sig att många av de tipsen om hur man kommer undan en antabusreaktion mest beror på att dosen inte var tillräcklig till att börja med.

• packard
    Anonym skrev 2010-12-24 11:55:22 följande:
    Man kan få inopererad antabus som utsöndras lite i taget, typ som en p-stav. Kanske kan vara något om han själv vill det? Annars vet jag inte svaret på din fråga tyvärr. Går det inte att lösa så att du ger honom tabletten varje dag och ser när han sväljer den?
    Den inopererade metoden gav väldigt dåliga resultat. Syftar du det som begav sig för ett par år sedan eller något där nyligare där det gjorts framsteg?

Kanske ska förtydligas att en tablett Antabus ska lösas i ett glas vatten som sedan helt ska sväljas.
  • Anonym

Samma här. Tog antabus ett tag men om jag tagit en tisdag så kunde jag dricka på torsdagen. Några tricks behövs inte, det enda som hjälper är hans egen vilja!

• Anonym (Jag vet!)

Min mamma är alkoholist och gick på antabus en "längre tid" för ett tag sedan.. Rätt som det var kunde hon vara full!! Hon blev inte sjuk.. Dom kan dricka sig förbi det!

• Anonym

Min bror gick på antabus (vet inte om de finns olika former), men han hade i alla fall den man blandar ut med vatten, drack det varje dag.
    Jag vet inte med honom, men han berättade om en kompis som drack antabus och alkohol tillsammans och som någon sa innan, låter man det gå några gånger så blir man tillslut imun mot effekten.

Sen är det ju faktiskt inte bara så att man mår väldigt dåligt av att dricka samtidigt som man går på antabus, det är faktiskt farligt också och man kan dö....

• Anonym

Min son åt antabus och drack vid några tillfällen. Han blev så dålig så han trodde han skulle dö.
    Min nuvarande kille åt antabus nu ett tag och läkaren sa att effekten sitter kvar i ca två veckor efter man tagit sista tabletten.

• rickwh

Det är inte bra att dricka så starkt då, en annat meddel är selen och E vitamin finns att köpa på apoteket, vänt någon dag bara efter du tagit antabus

Svar på tråden Lura antabus