• Naimisen

Vilken bilbarnstol från 9 kg?

Vi har nu börjat fundera på att byta ut babyskyddet mot en bilbarnstol åt vår son på 8 månader.
    Jag skulle behöva lite tips på vilken vi bör köpa. Har mest kollat på BeSafes men den är ju bara upp till 18 kg och de flesta andra är upp till 25 kg.

Har ni några tips och erfarenheter av olika bilbarnstolar?

• Svar på tråden Vilken bilbarnstol från 9 kg?
  • cicci85

Om du vill ha samma bilbarnstol tills barnet är tillräckligt  stort för att vändas så bör du ju köpa en till 25 kg. Om du kan tänka dig att köpa en större bakåtvänd stol när barnet väger 18 kg så köper du den du gillar mest

jag skulle kolla på AktaGracos nya stol Belogic, har ingen erfarenhet av den själv, men den ser rymlig och bra ut, plustestad 25 kg.

Jag har just nu en Britax Secura som jag är supernöjd med men den säljs inte längre. En Britax multi-tech som jag oxå gillar mycket!

valde mellan Britax hiway, maxicosi mobi och multi-techen senast och det blev mt som passade bäst i bilen och som sonen satt bäst i.

Tidigare har jag haft Britax Twoway som är den rymligaste stolen med längst användningstid men den passar tyvärr inte så bra till småttingar.
    AktaGraco duoflex har jag haft och gillar den inte alls, den är inte omtyckt av så många...

britax hiway är många nöjda med, den ger bra benplats och tar liten plats i bilen, smal så den passar i mitten.

• Naimisen

Tack! Ska kolla upp dom.
    Har egentligen bara kollat MaxiCosi Mobi, och den är ju tydligen rätt smal, och därför kan barnet växa ur den snabbare, och BeSafes.
    Ska kolla Akta gracos och Britax. :)

• cicci85
    Naimisen skrev 2010-12-22 19:58:58 följande:
    Tack! Ska kolla upp dom.
    Har egentligen bara kollat MaxiCosi Mobi, och den är ju tydligen rätt smal, och därför kan barnet växa ur den snabbare, och BeSafes.
    Ja, jag tyckte min 2-åring att trångt i den när jag provade den. Men jag vet många som är väldigt nöjda med Mobin och den ger superbra benplats.
  • Miss Lau
    Naimisen skrev 2010-12-22 19:58:58 följande:
    Tack! Ska kolla upp dom.
    Vi har en Mobi och är supernöjda! Har haft flera olika modeller från Britax och Akta tidigare men tycker att Mobin är bättre på alla sätt.

Om du vill se bild på min 5-åring i Mobin så finns det i mitt galleri.
  • ecco87

Vi har en maxi cosi mobi till vår son på 11 mån. Han sitter jätte bra i den. Sen att den går att justera i 3 lägen är perfekt.

• ecco87

Valmar; hur mycket väger o hur lång är ditt barn som sitter i mobin?

• mamma0907

Vi är mycket nöjda med Britax Hiway!

Svar på tråden Vilken bilbarnstol från 9 kg?