Kostnad byta batteri i bilen?
Har en volvo v70 som behöver byta batteri. Mellan tummen och pekfingret, vad kan det komma att kosta?
Har en volvo v70 som behöver byta batteri. Mellan tummen och pekfingret, vad kan det komma att kosta?
Ring verkstad å fråga? ring flera?
Vi köpte ett batteri på OK till vår Volvo ( visserligen äldre än v70) .. tror det gick på ca 1700 kr.
Vi köpte billigt på Harald nyborg..
Beror på vad du har för batterie/vill ha för batteri och hur många Amperetimmar (Ah) bilen skall ha, beror på årgång mm.
1200kr -2000 kr
Gör du det själv?
Är iofs en lätt sak för verkstaden också... Men då vet jag inte vad de vill ha för "arbetet".
Ca 1000:- för batteriet och sedan 10min jobb (om du inte gör det själv) annars 1200:- totalt ALLT annat är överpris.
Beror på märke, Biltemas egna är billigare... Men mellan 1200-2000:- Räcker det som "mellan tummen och pekfingret"?
Varför anlita verkstad.
Köpte mitt på batterilagret, dock mindre bil men kostade runt 900, går väl på lite mer för volvo antar jag, men det är ju bara skruva loss det gamla och skruva dirt det nya, det är fan lättare än att byuta däck... Jag är kvinna oc kan inget om bilar....
Onödig utgift att låta verkstaden betala för det, om deinte är så att de kanske har ett billigare pris, kolla bara så de sätter dit ett nytt, kjag bytte mitt på min första bil en ford fick reda på efteråt att han satt dit ettt begagnat, så vart det ju super billigt med...
Beror ju lite på vad för batteri du ska ha, men tänker du ha en verkstad att göra det så skulle jag rekomendera mekonomen eller Meca, eller varför inte din lokala "kalle på hörnet".. då dessa brukar ha betydligt lägre tim debitering än märkesvärkstäderna. Batteriet är lika bra vart du än köper det, förutsatt att det är samma sort du jämmför med.... lycka till.
Har fått en tid på verkstad, men först om två veckor... Helt sanslöst eftersom det inte verkar ta så lång tid att göra. Jag och maken och tummen mitt i handen så det är uteslutet att göra själv. Men på nån OKq8 verkstad då? Kanske vore en bättre idé?
Jag lovar! Det är det enklaste du kan göra på bilen förutom att starta den! Du behöver kanske inte ens verktyg. Eventuellt en skiftnyckel, beroende på hur hållaren är utformad, thats it! Snälla LYFT PÅ GOLVET I KOFFERTEN (alltså; det är där det sitter, inte under huven )och kolla, du kommer förstå!
Låter dumt att vänta två veckor om du har ett dåligt batteri, då kanske du blir stående någonstans och det är inte det roligaste denna årstid..
OKQ8 låter som en bra plan, där köpte jag batteri till min förra bil!