Få äl/år testa säkra perioden? och gulkropps hormon?
Sitter här och funderar, jag har fått höra av läkare att jag har mens ett få tal gånger per år, jag har ägg så de räcker enl läkare men att jag har äl som sagt ett fåtal gånger per år.
Jag och mitt ex var igång och försökte skaffa barn, fick då spruta och göra insemination, d evart inget barn den gången. De tog slut med mit ex av flera anledningar, jag slutade givetvis med försöken att spruta osv. Började att äta kombinerade p-piller då läkaren tyckte de, men jag blödde hela tiden så jag slutade.
Efter detta har jag haft lite mens ett par tre gånger men ca 2 månaders mellan rum.
Jag har träffat en ny kille och han vet hur allt ligger till och att jag har få äl. Vi börjar nu tröttna på att använda kondom och börjar fundera på hur vi ska lösa det, då jag inte vill äta något preventivmedel med hormoner i eftersom att jag vill att min kropp ska få komma igång och fungera av sig själv efter 7 års p-piller ätande. Sitter och funderar på säkra perioder. Men eftersom att jag inte alls vet när jag har mens så är de svårt att räkna ut när jag kan tänkas ha äl eftersom att de kan variera rätt mycket på dagar och till och med månad mellan mina mens gånger.
Har nu beställt äl test, tänkte att jag kunde testa med såna och ser jag att de ger utslag så får vi ju använda kondom då.
Vad tror ni? någon som gjort så?
Sen har jag en fråga om gulkropps hormon, vad gör den? och varför använder man de? någons som vet? som testat?