• Min älskade dotter

Farligt att bli rädd???

Gravid i vecka 13+5.Kollade en film nyss,ingen skräckis,men jag blev iaf jätterädd och skrek massor rätt ut. Superrädd att bebis inte mår bra av det...min puls va skyhög...usch kan inte sluta oroa mig...
    Är det farligt???

• Svar på tråden Farligt att bli rädd???
  • kakmamman

Jag tror du kan vara lugn.
    Med tanke på alla utbrott man kan få för att man har graviditetshormoner som spökar, man kan bli fly förbannad, ledsen och jättestressad med allt vad barn innebär och allt man ska handla osv..

Så tror jag inte du behöver oroa dig!

vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Min älskade dotter

kollar inte på sånt,är så extremt rädd av mig.detta va en beck-film,vilket inte brukar innebära såna attacker från min sida...uschusch!man är orlig ändå för bebben,nu blir man ju ännu värre...

• LadyBond

Hehe, jag gillar inte sånt och jag var så orolig under min graviditet att jag höll mig från allt som kunde bli läskigt.
    Tittade bara på typ girlmore girls. Läste inte ens böcker men jag har haft väldigt komplicerade graviditeter och var inlagd länge.

Jag tror ändå att du kan vara helt lugn. Om du känner dig orolig kanske du kan göra något som lugnar dig?

• Min älskade dotter

godmorgon!oron är kvar...rädd att det hände nåt med bebis igårkväll...man är orolig ändå över graviditeten,då det varit sån oerhört lång resa för att ens bli gravid...och så nu detta på allt....usch...

• LadyBond

Jag tror ändå att det är oki men när du är så orolig kanske du ska ringa.
    Jag tror också att man ska lita på sin känsla.
    Det är jätteviktigt. Fast när det betyder som mycket när man har strävat så att bli gravid så kan man också lätt bli orolig i onödan.
    Vi är ju inne på graviditet nr åtta snart så jag kan verkligen relatera till din oro.

Men man ska ta sin oro på allvar. Det är jätteviktigt. Så ring och försök få en tid.

*omtanke*

• ADreamSolution
    Min älskade dotter skrev 2010-12-19 23:14:49 följande:
    kollar inte på sånt,är så extremt rädd av mig.detta va en beck-film,vilket inte brukar innebära såna attacker från min sida...uschusch!man är orlig ändå för bebben,nu blir man ju ännu värre...
    Haha..var det den nya beck-filmen??
    Jag är också gravid och såg den senaste beck-filmen för ett tag sen, blev också vansinnigt rädd och hoppade till och skrek och sen efteråt blev jag rädd för att jag skadat bebisen.
    Men än så länge verkar min bebis må bra iaf =)  Så det var nog ingen fara.
    Är bara i vecka 9 kanske jag ska tillägga.
  • KlasStures mamma

Det krävs mer än så för att det ska hända något med en frisk bebis =)

Fullt normalt att oroa sig dock =) Hormonerna hjälper oxå till att sätta griller i huvudet på en. Skulle gissa på att det handlar om instinkter för att skydda fostret i början.

Själv jobbar jag med barn och då är man aktiv med sina käsnloyttringar och väldigt aktiv men jag fick en frisk och glad bebis =)

Men jag kände även av när kroppen sa ifrån att den var trött, vilket jag blev mycket lättare. Då var det bara att lyssna och ta det lite lugnare.

• El66

Förstår att du blir orolig, helt naturligt! Men jag tror du kan vara lugn.

När jag var gravid så hade vi en jordskalv här nere i Skåne. Jag sov och vaknade av att hela sängen och rummet skakade. Hade ingen aning om vad som hände och blev jätteeeeeeeeeeee rädd. Var ensam och ingen att prata med..... Fick ändå ett friskt barn som inte verkar ha märkt av detta. Solig

Önskar dig all lycka med kommande Baby 

• Min älskade dotter

Tack alla för lugnande besked!

ja det va senaste beck-filmen,haha,sjukt läskig!

ringde bm och hon sa att det inte va ngn fara.

Kramisar!

Svar på tråden Farligt att bli rädd???