• Lillan12

Utredning?

Efter 2 tidiga MF och ett MA i vecka 12 undrar jag nu hur jag ska gå tillväga för att få genomgå utredning? Ska man kontakta sin barnmorska eller Kvinnokliniken på sjukhuset? Tycker det är en djungel...

Hann aldrig gå hos bm "på riktigt" eftersom jag fick MA i vecka 12, och inskrivningen skulle varit vecka 13, men istället blev det skrapning på Kvinnoklininken eftersom min kropp inte förstod att fostret dött. 

Nu när jag för tredje gången gråter över en graviditet som blivit avbruten undrar jag hur jag ska orka?! Vet inte ens hur jag ska ta mig upp för att gå till jobbet imorgon...  Någon som har tips och råd??

• Svar på tråden Utredning?
  • anka och uggla

Hej!
    Är så ledsen för din skull! Har själv haft ett MA och ett MF inom några månader. Vågar knappt tänka på vad som ska hända om jag blir gravid igen..
    Du kanske redan har sökt hjälp, men om inte så tänker jag att man åtminstone kan börja hos sin egen barnmorska och fråga henne/honom om tips och råd. De kan säkert även ordna så att man kan få någon sorts samtalskonakta som kan hjälpa till med det mentala! Jag håller tummarna för att du får all hjälp du behöver!
    Många kramar!

Svar på tråden Utredning?