• Qubilini

Någon som sytt igen efter att stygnen gått upp vid klipp?

Mina stygn lossnade och gick upp så jag planerar att sy om det så att det inte är värsta gapet där nere. Är det någon som som sytt om sitt klipp och kan berätta lite? Min bm sa att jag får vänta tills jag har slutat amma så det dröjer nog ett halvår minst...

• Svar på tråden Någon som sytt igen efter att stygnen gått upp vid klipp?
  • Lope

Mina stygn gick också upp, det var det värsta jag varit med om, kunde varken sitta eller knappt ligga. De syr inte om klippet, utan det kommer att läkas ihop av sig själv. Min läkare sa att det oftast läker ihop finare om det får läkas ihop på naturlig väg.
    Jag fick barn den 12 Juli och är inte ihopläkt ännu, hmmmm, det är lit halvjobbigt
    Tips, smörj med intimolja, finns på apoteket. Lufta så mkt du kan.

• Qubilini

Min bm sa att det kommer läka ihop lite grann men inte helt utan hon tipsade om att gå till en gynekolog som skulle göra nya sårytor och sen sy ihop det på nytt. I princip inget av mitt klipp är ihopväxt men det är läkt.

• Lope

Jag kommer också begära att de fixar till mig, efter att jag fått mitt sista barn, och det dröjer nog några år till Känner att det inte någon ide att göra det innan.

• BlueBlue

Mina stygn gick också upp, hela såret glipade ett tag. Nu är det väl hälften som glipar (ca 5 cm) och det har gått 7 veckor sedan förlossningen. Min BM sa att om det inte blir bra får jag en tid hos en gynekolog som gör ett nytt "klipp" och syr igen. Då ska det tydligen bli i stort sett som förut. Hoppas det ....inte kul när det glipar.

• gummibears

Har ni känt efter eller gör det ont när stygnen har gått upp?? Någon som vet hur lång tid det tar innan det har läkt egentligen? Ingen talade om något för mig.

• BlueBlue

Jag märkte det på att det blödde då och då från såret. När jag kollade med spegel efter några veckor såg jag att det glipade. Jag har inte märkt när stygnen gått.

• Qubilini

Det skulle tydligen läka på två veckor har jag för mig men till slut hade jag så ont så jag kollade efter och DÅ såg jag att stygnen hade gått upp, lite i senaste laget. Jag trodde aldrig att det inte skulle läka ihop, alla pratade om hur bra läkningsförmåga man har men det spelar ju ingen roll om stygnen går upp... Tydligen ganska vanligt.

• 3barnsmor35

Här är en till som fick rejäl glipa av sprucket klipp,
    Jag hade rejält ont i fyra månader och kände av det upp till ett år.
    Fattar inte att de inte sydde om, det var för jäkligt.
    Hoppas att de kan göra bättre om de klipper denna gången med.

kramar

• Lorelei

Inte efter klipp... men jag borde fått ca tre stygn utvändigt som aldrig blev satta. Så nu funderar de på att göra om därnere och sy igen det de missade för snart sju månader sedan. Känns inge kul alls!

• ET90

Hej alla! Fick en dotter för tre månader sedan och sprack hela vägen, fick en sfinkterruptur. Tiden efter har varit ett helvete. Nu undrar jag; någon här som har sytt om sig efter sin förlossning, pga att stygnen gick upp? Två dagar efter förlossning gick några av de yttre stygnen upp så nu har jag en kort mellangård Och väldigt stort slidhål ;/ ngn som skurit upp nya sårytor på nytt och sytt? Jättetacksam för svar! Mvh Helena

Svar på tråden Någon som sytt igen efter att stygnen gått upp vid klipp?