Kerstin W skrev 2011-01-03 15:08:46 följande:
Någon med två obehgliga förlossningar skrev så hör om sin tredje:
Det gick fint, fint.=)
Min Aurorabarnmorska var med under förlossningen. Hon såg till att allt i mitt förlossningsbrevet följdes till punkt och pricka.
Förlossningen tog 12 timmar, men en sak är säkert. Det är den absolut bästa förlossningen jag har haft.
Ut kom en Jenny på 51 cm och 3380 gram den 1 november kl 22.09.
Idag är hon 58 cm och väger 4640 gram.
Så jag kan varmt rekommendera Aurorasamtal. Hon jag hade på Akademiska i Uppsala var helt underbar! En fantastisk människa.
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Det var jag som skrev detta i en annan tråd.
Be om Aurorasamtal TS. Jag fick den hjälp jag behövde.
Min BM på MVC och Auroramottagningen samarbetade i slutet och de stöttade och coachade helt underbart.
Mitt första barn tog tid på sig, en massa strul, bedövningar som släppte, stressad BM som slutade med sugklocka för att andningsljuden gick ner och jag sprack och fick sys.
Det andra barnet kom på tok för snabbt. Ingen bedövning, bara panik, panik och åter panik. Barnet fick knappt luft under utdrivningsskedet, låg med syrgasmask för barnets skull. Hon föddes helt frisk, men fick förlossningsdeppression, en spricka på svanskotan.... Jättejobbiga båda två.
Lovade mig själv att aldrig skaffa barn igen.
Sen kom trean och allt gick som en dans på rosor. Vill du inboxa TS så kan du göra det.