• frinilsson

vem är jag!

Jag har bott med min pojkvän och hand son nu i ca 3 år! Hans son och jag kommer överens och vi gillar varann. Men kan kallar mig bara till mitt tilltalsnamn, medans han kallar sin mammas pojkvänner för låtsaspappor, och det är bara kortare förhållande.
    Det är inte så att han måste kalla mig bonusmamma eller så, men vore trevligt. Är det positivt eller negativt!?? Och kan tillägga att det är bara hans mamma som får ge han kramar. Ingen annan, inte ens hans pappa!

• Svar på tråden vem är jag!
  • Tow2Mater

Hur gammal är barnet?

Själv kallade jag ofta min mammas nya man för "bonuspappa" bland andra, för att de skulle förstå vem han varr, emn jag skulle aldrig sagt det direkt till honom, utan jag kallade honom alltid för hans namn om jag pratade med honom eller om han var i närheten. Kanske ert barn gör lika, dvs han kanske kallar dig bonusmamma när han är hos sin mamma, liksom han kallar mammans nya för bonuspappa när han är hos er?

• frinilsson

Barnet är nu 11 år! Nej han säger mitt namn till alla (vad jag vet iaf)

• livhog

Jag förstår inte riktigt. Vill du att han ska tilltala dig "bonusmamma"? Om han säger ditt namn till andra, och de frågar "vem är hon då" så säger han nog bonusmamma eftersom det är enklast. Mina bonusbarn säger bonuspappa när de pratar om honom men bara om de pratar med nån som inte vet vem han är. När de pratar om sin bonuspappa hemma hos oss säger de alltid hans namn. Och det antagligen samma när de pratar om mig, men det vet man ju inte eftersom man inte är med och hör då.

Svar på tråden vem är jag!