• Saja75

Smalaste bilkudden?

Måste få plats med en bakåtvänd bilstol och 2 bilkuddar i vår lilla extra bil. Nån som vet vilken den smalaste kudden är?

• Svar på tråden Smalaste bilkudden?
  • Kina79

Den smalaste bältesstolen är Britax Adventure, tätt följd av Akta Gracos Rallysport.

Just bara kudde vet jag inget om, tyvärr, men får barnen plats i bältesstolar är det ju klart bättre

• Saja75

Har försökt få in barnens stolar men det är stört omöjligt (måste ha alla bak pga airbag) Det handlar om 5 min till dagis en sträcka per dag nu när det är snökaos (vi brukar gå annars) sen åker dom i den stora bilen på hemvägen. Men jag tänkte att bilkuddar kanske tar mindre plats! Har kollat lite på billiga kuddar men dom är ju så breda. Så finns det nån modell som är mindre undrar jag????

• Kina79
    Saja75 skrev 2010-12-17 13:18:47 följande:
    Har försökt få in barnens stolar men det är stört omöjligt (måste ha alla bak pga airbag) Det handlar om 5 min till dagis en sträcka per dag nu när det är snökaos (vi brukar gå annars) sen åker dom i den stora bilen på hemvägen. Men jag tänkte att bilkuddar kanske tar mindre plats! Har kollat lite på billiga kuddar men dom är ju så breda. Så finns det nån modell som är mindre undrar jag????
    Fast Advenure är smalare än många andra kuddar. Den går liksom inåt där bak där man knäpper bältet - så smalare än den hittar du nog inte
  • Finesse

Du kanske först ska kolla upp bakåtvända stolar.. iaf ytterligare en till.. ja moralkärring är vad jag är.. men barn bör sitta bakåtvända till minst 5 års åldern..

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Saja75

Provade senast i helgen att få i både min 4 åring o min 5 åring i lillebrorsans bakåtvända men det gick inte pga av att bältet var för kort. Ok utan overall går det nog men annars omöjligt. Det är en liten clio vi har så jag är inte ens säker på att jag får in 2 kuddar, går det ej blir det till att gå ändå. Till o med i vår Mondeo är det trångt med 3 stolar bak! Tro mig jag vill oxå att mina barn ska åka så säkert som möjligt!

• Miss Lau

Vi har det trångt i baksätet och de enda som får plats är Britax Adventure och så en enkel modell från Coop (bara en kudde).  Vi har även en Acta Rallysport och tidigare en Maxo cosi bältesstol men dessa är för breda för vårt baksäte.

Svar på tråden Smalaste bilkudden?