vad hade era barn för vikt längd och huvudmått på ett års dagen ?
´?
´?
Undrar hur många föräldrar som startade sitt barns första födelsedag med att mäta och väga barnet? Hmm ;)
Förlåt men jag kunde inte låta bli.
haha kanske lät lite tokigt mena ju inte precis på ettårsdagen men runt ett år då :)
haha kanske lät lite tokigt mena ju inte precis på ettårsdagen men runt ett år då :)
Min tjej vägde 11,07 kg var 75,5 cm lång och hade 47 i huvud mått
Min första tjej vägde 9105 och var 74,5 cm lång, huvudmått 45,8. Andra barnet är än så länge bara 8 månader...........
Äldsta dottern var 76 cm & vägde 10 650 gram huvudmått på 48,4 cm ( tur skallen stannat av nu på senare år ;))
Mellantjejen var76 cm och vägde 9135 gram , huvudmått på 45 cm ( fortfarande smalast av dem & minst huvud;)
Yngsta tjejen var 75,5 cm & vägde 10 155 gram, huvudmått på 45,8 cm (fortfarande kortast för sin ålder av dem)
marina tyckte inte din dotter hade stort vid ett år . inte om man jämför med min han hade 48redan vid 7 månader :b men han vägde då 10200 och var 74 lång så var ju ungefär lika om man kollar på vikt och längd.
Hon har iaf 55 cm nu vid 9 år & det är 1 cm mindre än mej hehe :) dem andra 2 som är 4 & 7 år har bägge två 50 cm
kan vara så olika. skulle nog tippa på att din äldsta dotter iaf kommer få uppåt 57-59 cm för tror jag hört att huvudet växer tills man är runt 20 år. Men då väldigt lite från 10 år. inte helt säker.
har din man större mått som hon kanske ärver då?
1a sonen var 82cm lång och 11040gr tung och hade 47,7cm i huvudomfång.
Smal för sin längd. Vid 18mån kollen var han 87,5cm o vägde 12,4kg & 49,5cm i huvudet.
Växt ganska bra på 6mån ändå...
Upplever inte hans huvud som särskilt stort, snarare litet på något vis, kanske för att det inte är så avlångt utan mer runt.. jag vet inte :)
2a sonen är bara 8mån ännu så.. ;) (denne har mer avlångt huvud o känns mycket större).. :)