Jo.. men din smärta är inte mindre, knasboll.
Man måste utgå efter var och en:)
Orkar, haha, näej, inte så mycket just nu, kanske inte sen, men vem är jag att ge upp?
Never! Jag kommer göra llt jag kan och mer. Tack för dina fina ord!
De hamnar på bloggen idag. Skönt att andra tycker att det betyder något, det är en oerhörd bekräftelse du ger mig. Och det betyder jättemycket.
Fysiskt, klarar sig din kropp i princip hur mycket som helst. Naturligtvis ska man kanske vänta några månader efter sen skrapning men min bm (av stål och erfarneg och underbar) säger att blir du gravid är kroppen redo.
Klart man är rädd och orolig. Det är ju för att det betyder så mycket. Det blir liksom att ingå i graviditet efter graviditet. Jag med. Jag höll andan sist mentalt och det är en oerhörd mental påfrestning som vi hade då.
Man kommer inte undan, men man kan tränga undan tankarna och försöka hitta på saker som gör att sinnet får vila. Eller så går man in i den hemska känslan och stannar kvar i den. Få kroppen att vänja sig vid den. Risken är att oron blir större då, så man får vara försiktig med det.
Jag försöker leta efter saker att vara glad och tacksam varje dag.
Jag brukar ibland tänka:
Tänk om det int egår.
Men då säger min man:
Tänk om det går!
Med dom orden med mig känns det lättare.
Och alla som är på min blogg stöttar mega och gör allt så mycket lättare att bära.
En liten liten kommentar på den eller en liten symbol/smiley gör att en dag till går att hantera.
Under första hade jag mindre stöd på bloggen och det märks vilken skillnad det blir med några omtänksamma ord här och där..
Jag finns om du vill skriva mer.
Hoppet är det viktigaste att bära med sig dock.