• mammatillsebastian2010

några mammor i sollentuna området?

Hej hej alla,

Undrar om det finns några goa, glada mammor som är hemma i Sollentuna området?
    Själva bor vi i Edsviken och är relativt nyinflyttade och känner därmed inte så många i trakten.
    Skulle tycka det vore jätte kul att få kontakt med lite andra mammor i närheten.

Jag och min son Sebastian som snart blir 7 månader ser fram emot era svar, tveka inte att höra av er om ni känner er intresserade av att lära känna en ny mamma i trakten.

Förväntansfulla:)

• Svar på tråden några mammor i sollentuna området?
  • Valandur

Kom till Edsbergs öppna förskola eller Edsbergskyrkans öppna förskola. Finns många trevliga mammor och barn där.

• Kaerlighet

Jag är hemma med min tre veckor gamla dotter, här även en stor tjej på 4. 
    Vi bor i Edsberg och känner inte heller så många i krokarna. :) 

• LCHFmorsan

Hejhej! Jag bor inte i Sollentuna utan i Sigtuna men det ligger ju inte alls långt bort med pendeln. Och eftersom det är ganska dött här jag bor så har jag absolut ingenting emot att åka en liten bit för en trevlig promenad/fika/shoppingtur :)

Blir snart 23 år och har en son på två år som går på dagis 15 timmar i veckan och en liten tjej på 3,5 månad.

• Kaerlighet

Men vad kul!
    15 timmar i veckan för sonen, går han då 3 dagar i veckan *5 timmar, eller 5 dagar med tre timmars pass?
    Vilka dagar går han?
    Kanske kan vi ta en fika i Sollentuna C som ett första hej, och du kan ju välja om du vill ta med sonen eller inte, så gör jag likadant med min 4a åring?
    Min dotter går fortfarande fulltid, men snart slinker hon ner på 'syskontid' 

• LCHFmorsan
    Kaerlighet skrev 2011-01-30 21:06:23 följande:
    Men vad kul!
    15 timmar i veckan för sonen, går han då 3 dagar i veckan *5 timmar, eller 5 dagar med tre timmars pass?
    Vilka dagar går han?
    Kanske kan vi ta en fika i Sollentuna C som ett första hej, och du kan ju välja om du vill ta med sonen eller inte, så gör jag likadant med min 4a åring?
    Min dotter går fortfarande fulltid, men snart slinker hon ner på 'syskontid' 
    Hej :)
    Min son går tisdag-torsdag 9-14. För min del spelar det absolut ingen roll om min son är med eller inte. Men om han ska vara med då passar fredagar och helger bäst för oss :)
    Fika i Sollentuna funkar utmärkt för oss!
  • Kaerlighet

Fredagar är jättebra, tex så har de sagostund i biblioteket klockan 10 så kan man gå och fika/äta lunch efter det?
    Ska vi boka in redan denna fredag? :)

Tess heter jag förresten! 

• LCHFmorsan
    Kaerlighet skrev 2011-01-31 12:04:51 följande:
    Fredagar är jättebra, tex så har de sagostund i biblioteket klockan 10 så kan man gå och fika/äta lunch efter det?
    Ska vi boka in redan denna fredag? :)

Tess heter jag förresten! 
    Jaha ok :) Ja men det borde nog funka perfekt för oss redan nu på fredag :) Får se hur länge min son klarar av sagostunden, haha. Hur långa är dom?
Svar på tråden några mammor i sollentuna området?