Datorberoende
Min son blir snart tonåring,bor varannan vecka hos mig/sin pappa. Gör en lång historia lite kortare. Han var från början en idrottskille, fanns bara hockey i hans värld. Men efter en skada och operation, och mycket stillasittande så har han fastnat i datorns värld. Allting annat "suger". Jag försöker att hålla nere det till ett visst antal timmar och har även pratat med hans pappa om det så att vi skulle göra likadant, jomen visst skulle det vara så enligt pappan. Men nu upptäcker jag att det inte alls är så, han sitter hur mycket han vill när han är där och då blir det hela eftermiddagen efer skolan och hela kvällen. Jag vet inte hur jag ska få hans pappa att förstå att det här är allvarligt. Vad ska jag göra? Och hur ska jag få sonen på andra tankar. Jag skulle vilja plocka bort datorn helt, men är då rädd att han ska välja att bara bo hos pappa och då har jag ju ingen koll alls....Grejen är den oxå att alla kompisar sitter vid datorn, så skulle jag tvinga ut honom så vad ska han göra...?
Kan man få hjälp nådonstans?
// Förtvivlad mamma